Hoj på er

Mrtn

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2009
Hoj
Harley Davidson XR1200x -10
Efter att varit "hangaround" i många år så är det dags att regga sig. Blir oftare och oftare att man är inne och kollar. Speciellt byggtrådarna följer jag med spänning. Ibland vill man kommentera men det är inte så lätt när man inte är medlem.

Heter Martin. Bor med sambo och två pojkar på 3 och 8 år ute på landet. Drar väl min mc-historia. Tog mc kort våren 2002 efter att jag blivit kär i en arbetskamrats Honda CB750 -75 (plus en liten 30 års kris).
Fick tag i en -78 supersport och började ta A-kort. Gick med i Classichonda som är en mycket trevlig klubb och oumbärlig när man skruvar gamla hondor. Renoverade en del och fick den i bra skick tills jag fick kortet. Klarade skrivning och körning på första försöket. :banana
När jag kört mig mätt på den blev jag sugen på offroad. Blev en XL600 -83.
Rolig hoj men blev jäkligt trött på att kicka. Fick man inte igång den på dom 2-3 första så var det kört. Bara att plocka av skinnet och kicka satan.
Efter den blev det ett mellanspel med en CBX 750 innan jag skaffade en glidarhoj. Trodde det var det ultimata att glida runt i. Honda Black Widow Grafitgrå -01. Jäkligt snygg att titta på men inte vidare kul att köra.
Hade den ett år.

Då min sambo håller på med hästar och har behov av lite hjälp ibland så skaffade jag en fyrhjuling för några år sen. Först en Yamaha Bruin 350 sedan en Grizzly 450. Så det har även blivit ett stort intresse. Nu använder jag den mest till gödselkörning och sladda paddocken. Inget fartmonster men det är skitkul att ta turer i skogen med ungarna.

Som ni märker så är det bara gamla Hondor jag håller mig med. Gillar dom starkt. Lätta att skruva med. Har man inte överflöd med pengar så är det det bästa sättet att hålla sig med mc. Håller man dom i skick så förlorar man inga pengar på dom. Glidaren var ganska ny och köpt på firma. Såldes med stor förlust.
Min mc karriär började egentligen för sisådär 20 år sen. Hade en Honda (såklart) Cb 125 -75 när jag var 15-16. Höll på att glömma att jag hade en 250 cross som jag gjorde grusvägarna osäkra med (innan jag blev sambo).
Kanske glömt nått mer? Hmm

Nuvarande hoj är en Honda CB900F Boldòr -81. Tror jag kommer nöja mig med den här ett bra tag. En del att göra vid på den men det är bara roligt.
Hade planerat att ha en 40 års kris och skaffa Harley men har omvärderat det en smula. Blir nog något sportigt i stället.
Får väl se hur aktiv man blir här. Verkar finnas mycket trevligt folk här men även en del man blir mörkrädd för. Får dom verkligen gå lösa?
Men å andra sidan så är det oftast dom man garvar mest åt.
Det var min långa presentation. Väldigt lång t.o.m. Vill ni veta mer så skicka ett PM.

jamen välkommen då! här tycker ju dock alla att ducati är ballast ;)

Mmm...det är väl ungefär det de duger till...att ha som ballast !...:D. F'låt...kunde inte låta bli...:krama

Saxat från Wikipedia... :

Ballast kan vara:

En fartygsterm, även benämnd barlast.
Det stenmaterial och grus som ingår i betong.
Det sten- grus- eller annat material som ingår som fyllnad i järnvägsbankar.

välkommen in i värmen, som vid 40 årskrisen borde du skaffa en sportig monstermaskin som du kan göra gator och torg osäkra med

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman