Hoj fan bluddrar

Adis

Whatever!!
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Nåt kul till 2012 Tidigare hojar: ZX6R,KTM 660, Sp1-00, R1-00, CBR 600
Hej skulle behöva lite råd angående min Cbr600f -92
Tog hojen till jobbet idag kände att den småbluddrade lite men bara till den blev varm, men när jag skulle åka hem på lunchen så var det knappt någon kraft i den, den bluddrar så fort man ger den lite gas. :va
Undrar nu vad det kan vara. Är det kassa tändstift kanske?

Tacksam för svar jag vill ju ut och köra i det fina vädret....

Tändstift eller skit i förgasarna. Båda två sakerna kan ju vara bra att göra/byta så här på vårkanten.

Qwerty skrev:
Tändstift eller skit i förgasarna. Båda två sakerna kan ju vara bra att göra/byta så här på vårkanten.

Tack för ditt snabba svar!!
Då vet jag vad jag ska göra i helgen iallafall...

MattzzoN skrev:
Kolla så inte flotören har häng sej, något huvudmunstycke kan också ha lossat.

Tack för svaret!!! MEN
Då jag har tummen mitt i handen och iq 2 när det gäller meka så undrar jag är det svårt att komma åt förgasarna och hur ser man att flottören har hängt sig. :confused:

Kommatera bättre.

'Hoj, fan bluddrar' ser snyggare ut. Sen är ju 'hoj' lite väl mycket slang, ett 'hej' är nästan trevligare.

Vad bluddrar fan om då?

sege skrev:
Kommatera bättre.

'Hoj, fan bluddrar' ser snyggare ut. Sen är ju 'hoj' lite väl mycket slang, ett 'hej' är nästan trevligare.

Vad bluddrar fan om då?

Hoj = Mc
Alltså Mc, fan bluddrar
:banana Vet inte vad han bluddrar om, han gör inte som jag vill
iallafall.
Vid minsta gaspådrag så dör han.
Skulle behöva lite tips så man kanske kan fixa den innan helgen.

Adis skrev:
Tack för svaret!!! MEN
Då jag har tummen mitt i handen och iq 2 när det gäller meka så undrar jag är det svårt att komma åt förgasarna och hur ser man att flottören har hängt sig. :confused:

brukar inte vara så svårt att komma åt förgasar. ta bort tanken så sitter dom nog där. du brukar kunna ta bort hela raden på en gång. sen är det bara att du skruvar av flotörbaljan eller vad man nu ska kalla det. den delen av förgasarna som flotören ligger i. då kan du ju se ifall det har hänt något med den. flotören ska kunna röra sig fritt upp och ner.

det du får göra är att plocka bort tank, luftburk, gasvajer och chokevajer och sen jävlas med att få lös skiten.....ska göra samma sak i helgen med, har kommit fram till att enda vettiga sättet att få lös förgasarbryggan är att slita bakåt och hålla ett jämnt tryck så lossnar den annars är den fan omöjlig..

LYCKA TILL!!

Adis skrev:
Hej skulle behöva lite råd angående min Cbr600f -92
Tog hojen till jobbet idag kände att den småbluddrade lite men bara till den blev varm, men när jag skulle åka hem på lunchen så var det knappt någon kraft i den, den bluddrar så fort man ger den lite gas. :va
Undrar nu vad det kan vara. Är det kassa tändstift kanske?

Tacksam för svar jag vill ju ut och köra i det fina vädret....

börja med å byta tändstift å provkör innan du börjar krångla i förknasarna... ride hard, die fast

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...