Hoj för långa?

tryffel

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2008
Hoj
Ducati Monster 900
Hej På Er

Letar febrilt efter en hoj att njuta av när säsongen börjar igen nästa år.
Jag är väldigt inne på en Monster 900 eller en Sr4. I vissa trådar här på Sporthoj.com sägs det att långa personer inte ska köra ducati monster. Anledningen är att det inte ser klokt ut.Jag är 1.92 lång. Vad tycker ni erfarna hojköpare att jag ska köpa för något? Det måste vara en sport/street hoj. :confused: :confused:
Mycket tacksam för hjälp!!!

Man skall köpa en hoj man vill ha, oavsett vad andra tycker. Tycker du själv att det ser korkat ut är det kanske inte något bra val :-)

Monstren är häftiga, köp ett monster! O de låter ju så härligt!!

/Hanna - själv monsterägare

Lång åkare...

Tja. Jag kör en suzuki gsxr 1000 K3 å jag e 2meter lång, inga problem som helst. Har fått sänka fotpinnarna bara. Den e till salu om du e intereserad.
Ha det bäst... Tjing

Många verkar ha fått det om bakfoten att det på något sätt ska vara bekvämt att köra sporthoj! Det finns glidarhojar för sånt!

Köp den hoj du känner för och provsitt/åk innan! Jag åker 30mil med min cbr och det är inte skitkul men inte så att det är några problem heller!

jag fick FÖR ont i knäna av zx6r, då jag är 2m lång..... så jag köpte en zx12r ist....känns betydligt bättre även om jag inte hunnit köra den så mkt än

...men kör man bara kortare sträckor e de ju inget man behöver bry sig om.

en av de första "tunga hojarna" jag körde var faktiskt en monster 900, årsmodell -99. var i och för sig endasr en provkörning, men var i alla fall inga som helst problem trots att jag ändå är 189cm lång. snygg hoj, fint vrid och framförallt ett gudomligt ljud:tummenupp

Sporthojar ska inte vara bekväma :)

Var själv inne på ett monster för några år sen men det fick bli annat, jag är 193 och får knappt plats på ett monster.

Alla R1or funkar fint. ZXR9 (01a) gick inget vidare för mig. GSX-R från 03 och framåt funkar fint, eller var det 05?
Aprilia Mille och Suzuki SV 1000 är också sköna. Alla har varit med original fotpinnar.

Norge runt på r1:an i somras var inga problem. Jag är runt 2 meter. Provsitt allt du ser o sen ut o brassa i vår.

Ni missar att han har helt rätt, inte en mm över en och åttio är vad som gäller på Monster...det SER faktiskt inte klokt ut även om det "funkar" för chaffören.

Den är ju designad av & för italienare med ap-armar och dito ben.

:fakta

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...