HM 450 eller 525exc?

Flåhäng

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
KTM 690 Enduro
Hej Allesammans,

Min plan på att köpa mig en ny Husaberg 650SM gick i stöpet förra veckan då jag fick reda på att min lokala handlare inte kommer att fortsätta vara ÅF pga. alldeles för dålig försäljning o VÄLDIGT sviktande kvalité, som han själv uttryckte det..

Grejen är att jag vill köpa mig 2st cyklar i 1.. Alltså huvudsyftet är att köra på små kurviga asfaltsvägar och delvis nån gång ibland bana + att kunna slänga på enduro fälgar o gasa i skogen eller på isen.. hehe!
Men huvudsyftet är små ettriga vägar då hojen är SM kittad.

SÅ nu har jag fått två andra alternativ. KTM 525exc eller Honda HM 450.

HM:en misstänker jag är riktigt skoj med sin låga vikt o smidiga chassi?
Kanske lite dålig botten o vrid i jämförelse med 525:an?
Honda är ju i dyraste laget med tanke på att cross kittet som man kunde köpa för ett par tusen nu istället kostar ganska mångar tusenlappar..
Så hondan lär nog sticka iväg en bra bit över 100tkr.

KTM 525 känns mer som ett säkert kort då den enl. mekaniker ska vara lättare att underhålla osv. Sen blir den billigare oxå. Har fått pris på 93tkr allt som allt med 4kolvs ok från Beringer och svarta fälgar med däck o hela kittet.
525 misstänker jag passar något bättre på vägen pga. 6 växlar o lite bättre botten o vrid?

Kom med synpunkter och ideér. Ni får gärna berätta vad ni gett för era hojar då ni köpt dem..

Kom igen nu mina bröder o systrar, hjälp mig!

/R

Flåhäng skrev:
Hej Allesammans,

Min plan på att köpa mig en ny Husaberg 650SM gick i stöpet förra veckan då jag fick reda på att min lokala handlare inte kommer att fortsätta vara ÅF pga. alldeles för dålig försäljning o VÄLDIGT sviktande kvalité, som han själv uttryckte det..

Grejen är att jag vill köpa mig 2st cyklar i 1.. Alltså huvudsyftet är att köra på små kurviga asfaltsvägar och delvis nån gång ibland bana + att kunna slä.....
/R

Du verkar ju ha den perfekta hojen till det du vill göra!? Fast du vill kanske ha något värre?

Mellan de två ovanstående alt. skulle själv satsat på KTM pga dess snälla o lugna karaktär, passar bättre om man vill köra väg. Hondan går som fasen, men är ju arg därefter...
Men självklart skulle jag köpt en Husaberg, vare sig handlarn sålde den eller inte.

Hade dock inte köpt nån av ovanstående om jag mest skulle kört landsväg.

/Dave

David P. skrev:
Du verkar ju ha den perfekta hojen till det du vill göra!? Fast du vill kanske ha något värre?

Mellan de två ovanstående alt. skulle själv satsat på KTM pga dess snälla o lugna karaktär, passar bättre om man vill köra väg. Hondan går som fasen, men är ju arg därefter...
Men självklart skulle jag köpt en Husaberg, vare sig handlarn sålde den eller inte.

Hade dock inte köpt nån av ovanstående om jag mest skulle kört landsväg.

/Dave

Glömde skriva att jag är hojlös nu då jag sålt min 660.. Vill ha nåt lättare o smidigare o mer klös. :yoparty

Nja, vill gärna ha min ÅF så nära som möjligt.. Laxå blir lite långt.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back