Hkr

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
HKR är svårt, man vill ha så många som möjligt, men kan oftast inte använda en bråkdel av dom.
Har en BMWs1000rr, som väl är något av det brutalaste man kan köpa, men den har bara gått ett par hundramil på 2år.(Skall förmodligen säljas)

Jag kör min Honda , den är så mycket roligare, rappare och har ett underbart mellanregister. Visar några dynos från England på KAWA, BMW, Honda. Hondan är starkast i mellanregistret där vi flesta åkare tillbringar våra dagar på hojen, tror därför så många trivs på en Honda, den bara finns där och gör vad du ber den om. Den sticker inte ut, men gör ett bra jobb och har tusan till kvalitet.

Bifogat

• dynos.jpg
    dynos.jpg
    198.2 KB · Visningar: 373
Så bmw:n är inte så bra som det så ofta påpekades förr i tiden? :7peta:

:D

tocar skrev " HKR är svårt, man vill ha så många som möjligt, men kan oftast inte använda en bråkdel av dom."

Nyfiket undrar man då kopplat till nästa citat. tocar skrev "Hondan är starkast i mellanregistret där vi flesta åkare tillbringar våra dagar på hojen, tror därför så många trivs på en Honda".

Är det så att ;
1. man behöver all effekt i bland, om det rör sig om mellanregistret där de flesta av åkarna tillbringa sina dagar på hojen?
2. kopplat till påståendet 1. ovan och citaten, så skulle tocar (och de flesta av åkarna som tillbringar sina dagar på hojen) trivas allra bäst på en ohemult stor twin?
3. det i realiteten kvittar vad motorn gör om chassit är som en död sill?

Snok, ormen i vassen.

Jag trivs inte på en Honda, aldrig gjort men är väl felpippad eller något då...

Dock har du rätt i att störst antal HK bara är intressant hos tonåringar eller de som smiskar hojen till bristningsgräns på bana, där de maskinerna som omtalas helst hör hemma.

BMW har väl dock jobbat på starkare mellanregister till årets tusenkubikare. Du får väl byta upp dig?

Vet inte riktigt vad du menar med HKR, om du tycker att du har för många, om du tycker att du inte kan använda de, är Hondas HKR bäst? Jag tycker du glömmer R1 09 och framåt Crossplane (semitwin) den har ett sånt mjukt och fint register, inget topp liksom utan den bara mosar på och vill ha en ny växel och för mig det bästa jag upplevt.
Men 1000 cc:arna är ju så starka så det är ju bara att vänja sig vid den en eller den andra hojen.
Min R1 ska ha 182 hk och jag tycker inte det är för mycket eftersom jag kör en hel del bana, sen kan jag tycka att det är helt onödigt med 182 hk på landsväg men det är skönt när det mosar på.

Jag vet inte men jag vill inte ha mindre hk än de jag har nu.:kär

Konstigt inlägg från TS. Reklam för Honda när det är en BMW som skall säljas?

Fattar nada.. Jo, en sak vet jag Lygnern stavas just så, inte Lygnen. Men det kanske är nån annan sjö som avses, kanske en med mera vatten mitt i djupet eller nått.

Vad är ett mellanregister?

//Kawasaki 600cc

Jag saknar fokuset på 750klassen som fanns när det var superbikestorleken.
En lagom motorvolym.
En tjejhundra har fullt tillräcklig effekt för mig, men jag tycker att de är lite för skrikiga.
En hel liter tycker jag är för mycket på en sporthoj.

Jag trivs inte på en Honda, aldrig gjort men är väl felpippad eller något då...

Dock har du rätt i att störst antal HK bara är intressant hos tonåringar eller de som smiskar hojen till bristningsgräns på bana, där de maskinerna som omtalas helst hör hemma.

BMW har väl dock jobbat på starkare mellanregister till årets tusenkubikare. Du får väl byta upp dig?

Vad har antal hk med tonåringar att göra?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT