Hjulproblem! snälla hjälp mig!

Fidde12

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2014
Hoj
honda crf 450
Hejsan!!

Har haft ett par rent nya supermoto hjul liggandes sen juli förra året men precis fått ihop andra saker till min cross. Satt på mitt framhjul herr om veckan och det var inga problem alls, rullar som de ska.
Satte på mitt bakhjul igår och upptäckte att det snurrar segt och en viss punkt så snurrar hjulet mer slött än "vanligt" sen efter den punkten så snurrar det bättre men fortfarande segt. Känns som det är något som tar emot. Vad skulle det kunna vara? kan det möjligtvis vara ett litet gruskorn eller kan hjul lagerna vara kaputt?

Har även tagit ut bromklossarna för att utesluta dom. Nu vänder jag mig till er, skulle vara guld värt att få svar eller åtminstone tips om hur jag kan åtgärda detta snabbt!

Hade planer på att starta upp hojen nästa vecka men med detta problem ser det tyvärr inte ut så om inte problemet åtgärdas!

Hittade felet och det är inte fel på hjulet utan på fästet till broms oket som tar emot på skivan. Finns det distanser till broms skivor som tar ut som 1-2 mm?:D

Typiskt äre!:3freak Var inne på jonte engdahl idag där jag köpte både crossen och fälgarna och frågade om problemet. Han nämnde det också innan vi gick vidare med ärendet. Kom precis hem och testade byta sida på dom, jo men visst att det är så! Dock tar nu skivan emot lite på andra sidan av fästet till oket men inte lika mycket. hjulet rullar på mycket bättre nu! Kan ju hoppas att det inte gör så mycket, det lilla det tar emot. :)

Kungen av särskrivning är krönt! Bra att det löste sig slutade nämligen läsa vid "Satt på mitt framhjul herr om veckan". Du ska inte sitta på framhjulet, hälsa herr om veckan det! :hihi

kungen av särskrivning är krönt! Bra att det löste sig slutade nämligen läsa vid "satt på mitt framhjul herr om veckan". Du ska inte sitta på framhjulet, hälsa herr om veckan det! :hihi

ha ha , jag funderade också på varför han satt på sitt hjul :)

ha ha , jag funderade också på varför han satt på sitt hjul :)

"herr om veckan" fick mig, som den ordpolis jag är, att slå näven i bordet! Det borde vara kölhalning på sådana övergrepp på det svenska språket. Häromveckan heter det :fakta:hihi

Till TS: Att skivan ligger lite an mot bromsbelägget gör inget, det gör det för mig också och jag har kört 150 mil hittills i år med mina supermotardhjul.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti