Hjulaxlar mellan KTM-modeller

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Mellan vilka årsmodeller är det samma diameter på hjulaxlarna? Kort sagt mellan vilka modeller passar hjulbyten rakt av?

-03 kom framaxlen med 26mm diameter.
Problemet är om man skall byta på motard till crosshjul så är motardframgafflen 2 cm bredare, så då får du svarva till en egen axel om du har gamla fälgar med 22mm axeln.

-03 kom framaxlen med 26mm diameter.
Problemet är om man skall byta på motard till crosshjul så är motardframgafflen 2 cm bredare, så då får du svarva till en egen axel om du har gamla fälgar med 22mm axeln.

Har en en -02 enduro nu. Så det jag behöver är alltså endera motardfälgar från en -02 eller tidigare, eller distans från 26 till 22 mm? Hur funkar det med gaffelbredden?

Vad gäller husaberg med diametrar/bredder?

Har en en -02 enduro nu. Så det jag behöver är alltså endera motardfälgar från en -02 eller tidigare, eller distans från 26 till 22 mm? Hur funkar det med gaffelbredden?

Vad gäller husaberg med diametrar/bredder?

Finns distans kit att montera i hjul som är av den nya dia (26mm) så passar det på de gamla. Detta gäller framhjul.

Jag har ett par uppsättningar nya mod med bromskit, kan fixa ett distanskit. så då är det bara att montera, tanka & ut o gasa.

//Thomas

Finns distans kit att montera i hjul som är av den nya dia (26mm) så passar det på de gamla. Detta gäller framhjul.

Jag har ett par uppsättningar nya mod med bromskit, kan fixa ett distanskit. så då är det bara att montera, tanka & ut o gasa.

//Thomas

Tror till och med du har ett mail från igår eller morse liggandes i din inbox om motardkit.

Så bakhjul är samma alla årsmodeller?

Last edited:
Hur är det att ta motardkit från en Husabergare? Passar de rakt av på årsmodell -03 och nyare?

Hur är det att ta motardkit från en Husabergare? Passar de rakt av på årsmodell -03 och nyare?

Alla hjul från Husa 03-08 är samma str på framhjulet 26mm hjulaxel.
Dessa passar rätt på KTM exc med hjul axel 26mm. samma styrkrona gällande bredden.

Bakhjul samma sedan Moses gick i shorts.

Husa hade tidigare smal framaxel.

Svingen på Husa Motard nyare modeller är kortare, stoppa i ett 18" hjul MX, så kan inte justeringarna vara inskruvade max. Om detta är samma på KTM vet jag inte.
Bredden på EXC tillåter 5.00" fäljbana.

//Thomas

Last edited:
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...