hjälp trådlöst

Burrat

Lasse Jonsson
Gick med
3 Oct 2006
Hoj
Gixxer 1000 05
e i oslo. polaren ansluter till "vårat" nät utan problem. får "väldigthög" anslutning o kan surfa bra. jag sitter jämte o koimmer knappt in. gör jag det så går det tooookigt långsamt. varför? båda datorerna e cirka ett år gamla.
han har en acer centrino o jag en FJS me nån amd.
kan det vara att han har bättre nätverkskort eller nått?
för övrigt har resten av mina lgh-polare anslutningar som e ok men varken så bra som hans eller så dålig som min.

kontrollera de avancerade inställningarna för ditt nätverkskort, och se vilken regions-inställning den är satt till. Den ska absolut inte vara inställd på USA då de tillåter lägre sändareffekt samt ett smalare frekvensband (endast kanal 1 tror jag).

Du bör ställa den på Europe, alternativt Sweden/Norway om du ställer in det på landsbasis (ovanligt).

Det är ganska långsökt att fel region skulle ge sämre prestanda, utan borde resultera i att det inte fungerar alls, men man vet aldrig :)

kontrollera de avancerade inställningarna för ditt nätverkskort, och se vilken regions-inställning den är satt till. Den ska absolut inte vara inställd på USA då de tillåter lägre sändareffekt samt ett smalare frekvensband (endast kanal 1 tror jag).

Du bör ställa den på Europe, alternativt Sweden/Norway om du ställer in det på landsbasis (ovanligt).

Det är ganska långsökt att fel region skulle ge sämre prestanda, utan borde resultera i att det inte fungerar alls, men man vet aldrig :)

De kör 11 kanaler i USA och de tillåter högre uteffekt än vad vi får ha i Sverige.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!