hjälp thunderacen går illa

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
Va ute å åkte loite med min yamaha yzf 1000r thunderace 96:a. när den plötsligt började gå ryckigt å bludra vid gaspådrag samt att varvräknaren började flippa. :( först ligger räknaren på det aktuela varvtalet sen läger den sig på 7000 varva för att senare ramla ner på 0 så håller den på hela tiden.
Men jag tog mig till stan ,tankade hojen sen efter det gick han bra men räknaren håller fortfarande på. nån som har någon bra ide? :confused:

r matte skrev:
Va ute å åkte loite med min yamaha yzf 1000r thunderace 96:a. när den plötsligt började gå ryckigt å bludra vid gaspådrag samt att varvräknaren började flippa. :( först ligger räknaren på det aktuela varvtalet sen läger den sig på 7000 varva för att senare ramla ner på 0 så håller den på hela tiden.
Men jag tog mig till stan ,tankade hojen sen efter det gick han bra men räknaren håller fortfarande på. nån som har någon bra ide? :confused:

PS! Din varvräknare är typ en diagnos indikator.. kolla i din mc manual vad felkoden betyder....

Lätt som en plätt..

//Newbee

Nått knas med EXUP systemet, kolla Exup servot, Vajrarna och själva ventilen !

HAr du inte så fixa en verkstadsmanual.

har en bok i garaget ska åka å kolla idag. så fort jag får igång bilen den paja också igår. :(

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...