Hjälp tack....

zma

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
Yamaha fz6 n
Var ute och åkte en sväng ikväll. Körde ganska normalt, varvade inte motorn mycket föutom ett fåtal gånger. På vägen hem, efter ca en timmes körning började tomgången krångla. Fanns ingen tomgång alls. Motorn dog när jag stannade. Det gick att starta upp den igen om man höll lite gas. Tog mig hem och parkerade. Väntade någon minut och tänkte att jag provar att starta igen. Inga problem alls, bra tomgång.

Någon som vet vad detta beror på?
hojen är en 04, har gått ca 700 mil, servad en gång.

tacksam för svar..

zma skrev:
Var ute och åkte en sväng ikväll. Körde ganska normalt, varvade inte motorn mycket föutom ett fåtal gånger. På vägen hem, efter ca en timmes körning började tomgången krångla. Fanns ingen tomgång alls. Motorn dog när jag stannade. Det gick att starta upp den igen om man höll lite gas. Tog mig hem och parkerade. Väntade någon minut och tänkte att jag provar att starta igen. Inga problem alls, bra tomgång.

tacksam för svar..

Låter som ånglås i bränslesystemet pga. att den startade igen när du gasade=släppte in luft. Går din maskin varm eller hade du väldigt lite bensin i tanken, går någon bränsleledning nära varma komponenter som avgassystem osv? Någon annan här med likadan hoj kanske har haft samma trubbel? Låt höra om det händer igen.

zma skrev:

tacksam för svar..

Skit samma hade jag tänkt. Bara att låta verkstaden kika på den, du har ju 4 år kvar på garantin.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back