Hjälp, smitning!

pakopak

LEGEND
Gick med
12 Nov 2004
Hoj
2 R1or varav 1 Stulen
Hej, kom körandes bakom en bil i en korsning idag, det var grönt och båda skulle rakt fram. plötsligt bestämmer han sig för att svänga vänster mittt i korsningen och stannar, varvid jag fick stanna bakom i den fil som de från vänster skulle köra i. i den filen kommer en volvo med en man som viftar tutar och blinkar. eftersom att jag inte tyckte att jag gjort något fel så svänger jag efter denne man för att säga att det ej var mitt fel och han kan bespara sig sina fula gester. han borde också förstått detta själv i och med bilen som stannade mitt i korsningen, sagt och gjort, kommer i fatt honom, kör ca 40 km i timmenprecis bakom till vänster, han ser mig i backspeglen, nitar och mitt framhjul träffar hans kofångare, han bromsa lite men hojen vek sig och jag la mig på sidan. han drog iväg och där låg jag mitt på vägen. vad göra? är det mitt fel?

pakopak skrev:
Hej, kom körandes...

...vad göra? är det mitt fel?

Man ska ju alltid hålla sådant avstånd till framförvarande så att man kan hinna stanna. I det här fallet var det ju uppsåtligt av bilisten, men tyvärr tror jag inte att det hjälper. Han kan ju alltid hävda att han panikbromsade för en kanin eller så.

Tyvärr, ibland stöter man på riktiga mottrafikanter. :kocko

blacktriple skrev:
Man ska ju alltid hålla sådant avstånd till framförvarande så att man kan hinna stanna. I det här fallet var det ju uppsåtligt av bilisten, men tyvärr tror jag inte att det hjälper. Han kan ju alltid hävda att han panikbromsade för en kanin eller så.

Tyvärr, ibland stöter man på riktiga mottrafikanter. :kocko
pakopak, har du inget regnr ?

folk som bromsar för att jävlas brukar åka dit på det ( var ett fall i skåne nyligen) men det gäller att få tag i sopan först mvh peter

har varit hos polisen nyss och gjort en anmälan, de sa att de kunde gå åt vilket håll som helst. jo jag körde ifatt den jävlen och fick regnumret, men kände att det var bäst att köra till jobb istället för att följa efter honom hem, annars hade det nog blivit annan brottsrubricering... :fatta!

Hoppas det löser sig till det bästa. Han har ju tydligen provocerat dig.

OT: Goda mexare för övrigt. Helt underbart gott.

Glenning skrev:
Lider med dig. Inget kul alls. :(

ne, speciellt inte som att den ska in om en vecka och fixa påbackningsskador på hela högersidan, och nu lyckades jag lägga den på vänster...

men vi hade ju kul igår i alla fall :hihi

pakopak skrev:
ne, speciellt inte som att den ska in om en vecka och fixa påbackningsskador på hela högersidan, och nu lyckades jag lägga den på vänster...

men vi hade ju kul igår i alla fall :hihi

Surt sa räven, det är ju typiskt att hojen skulle lägga sig på vänstersidan när den redan var skrapad på höger sida :rolleyes:

Riktigt jobbigt med den där volvoägaren, sista idioten är tydligen inte född än. Sket helt och hållet i om du skadade dig eller ej och bara blåste iväg :kulspruta
Hoppas det löser sig till din förmån och idioten blir av med kortet för smitningen :4skrika

Pucko

Han kanske klarar sig från att få stå för dina skador du fick när han bromsade men han lär åka dit för smitning och det blir nog dyrare för honom.

Vi blev påkörda bakifrån för nåt år sedan och då berättade polisen att det i princip alltid är den bakomvarande fordonet som anses som vållande av försäkringsbolagen och då får betala för reparatinerna.

ja, i princip de flesta fallen är det så, men i detta fallet var hans enda anledning att "skrämma" mig, så om han inte ljuger så åker han på det.

Ja det

Det är inte lätt med alla som inte fick vara skolpoliser när de gick i skolan och som tar igen det i vuxen ålder.

När jag körde Skoter fick jag ofta höra av andra att det var för jävligt med alla trimmade moppar och att jag borde få höga böter etc etc. Frågade vad fan de menade med det. Många var sura för att jag kört fortare än 45.
När jag då lugnt ( ja, jag är ganska lugn) frågade varför inte jag fick hålla 90 med min MC blev många ganska tysta.
Bad dem sen överlåta trafikövervakningen till farbror Blå och skaffa ett liv i stället för att bry sig om andra blev en del lätt sura, kan inte fattar varför. :confused:

Hoppas du inte har för många blåmärken och att hojjen klarade sig nästan OK.

ett blåmärke på höften (läs röven) och lite skrap på armbågen, skulle ju bara till jobb... är glad att jag inte hade stället, då hade det ju blivit repigt... :kocko

pakopak skrev:
ja, i princip de flesta fallen är det så, men i detta fallet var hans enda anledning att "skrämma" mig, så om han inte ljuger så åker han på det.

Skrämma eller inte, oavsett vad hans anledning till att bromsa så smet han från olyckan och ska därigenom få straff för detta.

Du kanske blir vållande till olyckan om han ljuger.
Men, han smet fortfarande...
Och du hade ju reg numret. :)

Stackare

pakopak skrev:
ett blåmärke på höften (läs röven) och lite skrap på armbågen, skulle ju bara till jobb... är glad att jag inte hade stället, då hade det ju blivit repigt

Ojoj
Då får du ligga på magen några nätter nu när du nannar kudden.
Och ja det är lite dumt att tänka så men definitivt ganska mänskligt.

Nåja hoppas det snart går över och att du kan visa upp dina skador på krogen och berätta hur du vurpade i 250 km/h på din MC. Det impar såååå på alla "blondiner".

nja, har redan en brunett hemma, och repig mc funkar inge vidare på brudarna ändå.... :4skrika

Varför får man för sig att läxa upp andra? Jättelöjligt.
Han gjorde fel ja men du körde efter honom och trillade för att han bromsade, du låg för nära.....
Låt folk va istället. Hade ju varit värre om han låtit dig köra bredvid och sen gjort sin vänstersväng, då hade du kanske mosats ju.

Alla kan inte göra rätt i trafiken eller livet, acceptera det och kör vidare dit du ska!

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna