Hjälp sökes! Montering av hel racebakdel!

torbson

# 86 Rookie 600
Gick med
21 Dec 2004
Hoj
Yamaha R6 -07
Skulle vara väldigt tacksam för lite tips hur man monterar dit en racebakdel? (se bild) Har sett folk som bygger ställningar under kutsen och skruvar i den, men själv har jag valt att strippa ner en originalsadel med lite skumgummi kvar som stödjer upp kutsen.
Finns det någon som har en liknande bakdel och som har några bra förslag på hur jag ska fästa den bakramen? Går det att använda dom ursprungliga hålen till sadeln som sitter ungefär där jag har handen på bilden?

Rita gärna på bilden om ni har några bra förslag!

Tacksam för hjälp! :)

Bifogat

• Bakkuts.jpg
    Bakkuts.jpg
    133.9 KB · Visningar: 212
torbson skrev:
Skulle vara väldigt tacksam för lite tips hur man monterar dit en racebakdel? (se bild) Har sett folk som bygger ställningar under kutsen och skruvar i den, men själv har jag valt att strippa ner en originalsadel med lite skumgummi kvar som stödjer upp kutsen.
Finns det någon som har en liknande bakdel och som har några bra förslag på hur jag ska fästa den bakramen? Går det att använda dom ursprungliga hålen till sadeln som sitter ungefär där jag har handen på bilden?

Inte för jag vet men jag köpte ett par AL stag clas olsson och skruvade fastoch nitade fast ett par M6 Muttrar

Bifogat

• bak.JPG
    bak.JPG
    110.9 KB · Visningar: 206
Jag sågade till två brädbitar och skruvade fast i sadeln som sedan vilade på lämpliga ställen på bakramen. Fungerade finfint

Don Quixote skrev:
Jag sågade till två brädbitar och skruvade fast i sadeln som sedan vilade på lämpliga ställen på bakramen. Fungerade finfint
Said the woodsman... Inte undra på att du bromsade på dig i sista kurvan med en massa plank under cutsen som sköt på... :hihi :7peta

På en hoj funkar alu/kolfiber/glasfiber/titan bra. Tidigare infogad bild såg stilig ut.

torbson skrev:

Jag hade två hål i ovankant på bakramen som jag popnitade fast sånna där smidiga gängpopnitar. (Ja ja jag vet inte vad de heter :huvet )
Då gick det enkelt att sätta två insexskruv som håller den på plats :)

Jag är intresserad hur ni löst fästanorning av baken som ni ser har bakcutsen uppdelat i 2 delar.
Bakre delen sitter ihop med främre med sådan där snabbkopplingar och med fästet jag gjorde.
Känns väldigt stabilt som det är men vid en syning så bli de ju bara skit av glasfibern i varje fall.
Kanske man ska förstärka med 1:a klass impregnerat virke som jag har kvar efter byggandet av min uteplats :)

Bifogat

• CBR vinter 1.JPG
    CBR vinter 1.JPG
    21.2 KB · Visningar: 85
  • cuts.JPG
    cuts.JPG
    117.1 KB · Visningar: 87
Quitte skrev:
Said the woodsman... Inte undra på att du bromsade på dig i sista kurvan med en massa plank under cutsen som sköt på... :hihi :7peta

På en hoj funkar alu/kolfiber/glasfiber/titan bra. Tidigare infogad bild såg stilig ut.

Ojojojoj där fick du sagt det också :mad:

Hehe, ja det där var minsann illa. Jag var så hysteriskt fokuserad på att komma om Rosenlund som jag hade bytt plats med 5-6 gånger under racet att jag inte hade en tanke på att det kunde vara nån mer bakom. Gissa man blev chockad och grinig när du klämmer dig på innern. Tjusigt värre iaf :)

Tack för tipsen!

Några bra tips iallafall, det får väl bli antingen aluminiumprofil eller får man väl försöka hitta lite Balsaträd som inte väger för mycket! :tummenupp

Nu blir det till att meka och försöka få tag i dubbade slicks till licenskursen på Gelleråsen nästa helg... måtte det bli vår tills dess! :hihi

TACK / Tobias

Don Quixote skrev:
Ojojojoj där fick du sagt det också :mad:

Hehe, ja det där var minsann illa. Jag var så hysteriskt fokuserad på att komma om Rosenlund som jag hade bytt plats med 5-6 gånger under racet att jag inte hade en tanke på att det kunde vara nån mer bakom. Gissa man blev chockad och grinig när du klämmer dig på innern. Tjusigt värre iaf :)
Hehe den satt bra, både kommentaren o passeringen. Kan erkänna att jag inte hade hundra koll på om det var sista varvet, bara låg o lurade om nåt skulle hända.
NÄ, det får bli nya fighter till sommaren - utan träklotsar!

*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back