Hjälp sökes! Lånar erat forum idag.

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Tja! Min polare, Bushbabe, är på väg till Gbg & ska kolla på en hoj, ev två, i morgon eftermiddag/kväll. Båda är ifrån firmor.
Finns det någon som har lite koll på hojar & skulle ha tid & lust att hjälpa henne??

Hon sätter sej på tåget vid 15-tiden idag, men om ni vill så pm:a mej så ger jag henne erat nummer. Eller så lämnar du ditt nummer så vidarbefodrar jag det till henne.

Tack på förhand, Ullis i Uppsala.

jag har inte bil förren på eftermiddagen är det okej tror du :) vet du vilka firmor det är

Gottis skrev:
2164713 jag har inte bil förren på eftermiddagen är det okej tror du :) vet du vilka firmor det är

Det är på eftermiddagen som det är på G, som jag fattade henne iaf.
Det är LPG-bil, Långavallsgatan 21 GUNILLSE. Tror att han skulle ta hojen till henne & hon kommer att vara i centrala Gbg.
Sen den andra hon ev skulle kolla upp var på Sweden Motorshop AB, Backa Bergögata 9 HISINGS BACKA.

Skulle vara kalas om du hade tid. Förresten hälsade vi på varann på festen efter mässan. Du stod i baren & jag presenterade mej i samband med något köp av förtäring :)

Ullis skrev:
2164731 Det är på eftermiddagen som det är på G, som jag fattade henne iaf.
Det är LPG-bil, Långavallsgatan 21 GUNILLSE. Tror att han skulle ta hojen till henne & hon kommer att vara i centrala Gbg.
Sen den andra hon ev skulle kolla upp var på Sweden Motorshop AB, Backa Bergögata 9 HISINGS BACKA.

Skulle vara kalas om du hade tid. Förresten hälsade vi på varann på festen efter mässan. Du stod i baren & jag presenterade mej i samband med något köp av förtäring :)

oki Känner micke på Sweden motorshop så det blir säkert skit bra :)

jag skickar ett litet pm gumman med mitt nr

Ps jo då jag minns allt dej från mäss festen :hihi

tjenare ska hon kolla den blåa ninjan på LPG bil???
har lite taskiga erfarenheter av den firman..Jag tycker dom ger ett oseriöst intryck överlag samt har/hade taskig koll på diverse bilar jag va spekulant på...taskig koll på mätare,serviceböcker,tidigare ägare mm mm men detta gällde ju då bilar....
Har för mig att just ninjan va till salu förra året med...få mil på mätaren,men borde kollas upp.....men Gottis har bra koll på hojjar..

JonaZ skrev:
2164750 tjenare ska hon kolla den blåa ninjan på LPG bil???
har lite taskiga erfarenheter av den firman..Jag tycker dom ger ett oseriöst intryck överlag samt har/hade taskig koll på diverse bilar jag va spekulant på...taskig koll på mätare,serviceböcker,tidigare ägare mm mm men detta gällde ju då bilar....
Har för mig att just ninjan va till salu förra året med...få mil på mätaren,men borde kollas upp.....men Gottis har bra koll på hojjar..

Nä, det är på en r6.a hon ska kolla. Servicebok fanns inte, men det skulle vara bytt lite prylar på den & jag sa att hon ska ha bevis för de grejerna iaf. Tror den var ombggd bak, fast alla orginalprylar skulle finnas. Jag tror Gottis kan kika på sånt där, Marlene har ingen koll på sporthojar. Hon kör massa annat & ska testa på den här typen av hoj denna sommar. Så, hjälp lär hon behöva.

Gottis skrev:
2164743 oki Känner micke på Sweden motorshop så det blir säkert skit bra :)

jag skickar ett litet pm gumman med mitt nr

Ps jo då jag minns allt dej från mäss festen :hihi

Du får skicka det till mej, hon har ingen tillgång till dator innan hon sticker idag.

Så, du minns...inga men har du fått hoppas jag :rolleyes: Jag fick lätta brännmärken efter denna kväll, var jäkligt halt vid elden OCH på dansgolvet med för den delen :hihi

som sagt syna hojjen noga om boken saknas samt att den e ombyggd bak....
Litar 100% på RaceGottis i detta fallet.....han vet hur sakerna ska se ut...Lycka till o återkom om det blev affär eller inte..

Kanske Ni vet av någon hoj som står & är till salu någonstans i Gbg? Kan ju vara bra att ha lite alternativ.
Från firma är helst att önska, då hon vill ta lån via firman & vill köpa en enduro för sina casch. Men, om rätt pris finns på något annat kan hon tänka sej att lägga kontanter & låna till en enduro ist. Dock är det inte så stora summor hon kan lägga då, kanske runt en 35-38000:-.

Bara å höra av sig om det behövs!! Kan stå i reserv.... :D
Hjälper gärna en dam i nöd!

/Ki
0735-254774

Rasorblade skrev:
2165013 Bara å höra av sig om det behövs!! Kan stå i reserv.... :D
Hjälper gärna en dam i nöd!

/Ki
0735-254774

Jag lämnar ditt nummer så fort hon ringer upp mej igen, så får vi väl se vad som händer. Vet att hon är tacksam för svaren här iaf, alltid lika kul att be SH:are om hjälp :)

Kalas, det blev en R6:a till Marlene. Gottis var mycket duktig på att pruta ner den rejält, så jag ska forsla över honom till Uppsala då det är dags för hojbyte för min del :)

Tack Gottis för att du hjälpte henne, nu kan hon & jag ut å rejsa tillsammans :tummenupp

Ullis skrev:
2169760 Kalas, det blev en R6:a till Marlene. Gottis var mycket duktig på att pruta ner den rejält, så jag ska forsla över honom till Uppsala då det är dags för hojbyte för min del :)

Tack Gottis för att du hjälpte henne, nu kan hon & jag ut å rejsa tillsammans :tummenupp

Så länge du står för säng plats och öl så kommer jag garanterat :gnissla :D

Va en fin R6:a lite små skavanker men absolut inget som man inte kunde fixa till
packboxen vänster behövs bytas
en styrdämpare behövs monteras
och nya däck sen är den bara att ta ut på banan :)

IRON MAN skrev:
2169187 Gottis: Fick du dig något eller :tuttar :hihi

:D :D jo då fick mej en åktur :D :D

Ska nog tilllägga att det va på R6:an :tungan

Du är härmed utsedd till årets Göteborgare !!
Med motiveringen: Att ställa upp vilkorslöst för en främling är bland det noblaste man kan göra!!!
Dessutom borde din självförtroendeskala gå upp på plus efter detta!!!!!

Priset får du hämta på Hojride-festen, garanterad yrsel utlovas :tummenupp

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...