Hjälp, sälja mopeden!

rough_boy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2008
Hoj
Kawazaki GPZ 400
Har en Kymco super 9 LC -04, som jag tänkt sälja. Men skicket är inte det bästa tex hastighetsmätarwiern är borta en del kåpor är repiga, spruckna, fattas plast och en del fästen är av. sen fattas det skruvar och sadelgångjärnet har gått av . Den får dålig gnista därför startar den inte. ny baklykta blinkers fram och hastighetsmätarglas. Ska jag sälja hela mopeden eller kommer jag att tjäna på att sälja delarna? vad kan vara ett bra pris att begära?

Last edited:
Jag skulle sälja klabbet som det var, men var ingen prisoptimist, får du 4-6K för detta skall du nog vara nöjd:)

men det e de att småfelen kostar nog mer att fixa än skiten e värd...
vad kan den dåliga gnistan bero på?

men det e de att småfelen kostar nog mer att fixa än skiten e värd...
vad kan den dåliga gnistan bero på?

Kollat tändstiftet? Även om gnistan ser bra ut, kan den vara svag. Hur är kabeln till tändskon över stiftet, samt följ kablen åt andra hållet, den kanske sitter lös och det "glappar" lite någonstans?

Tror väl det är brytarlöst system?
Är väl en insprutsmoppe med?(el är det bara att den är vattenkyld LC modellen).:tummenupp

Last edited:
Kollat tändstiftet? Även om gnistan ser bra ut, kan den vara svag. Hur är kabeln till tändskon över stiftet, samt följ kablen åt andra hållet, den kanske sitter lös och det "glappar" lite någonstans?

Tror väl det är brytarlöst system?
Är väl en insprutsmoppe med?(el är det bara att den är vattenkyld LC modellen).:tummenupp

Det är förgasere, japp LC betyder vattenkyld. stiftet är presis nytt men ger inte mer gnista än i en tändare det blir lite bättre om man klipper av en liten bit av tändkabeln och skruvar tillbaka i tändhatten... hur vet man om det är brytarlöst?

Det är förgasere, japp LC betyder vattenkyld. stiftet är presis nytt men ger inte mer gnista än i en tändare det blir lite bättre om man klipper av en liten bit av tändkabeln och skruvar tillbaka i tändhatten... hur vet man om det är brytarlöst?

På "Old school" Moppar likt, Puchar, gamla crescents, Zundapp och dylikt, så sitter det ett svänghjul nere på vänster sida, under svänghjulskåpan, under den sitter det brytarspetsarm en arm som går snabb fram och tillbaka mellan 2små runda kontakter, avståndet på dessa kan ändras och behövas justeras in med bladmått för vad det skall vara för just den modellen, i anslutning till detta så brukar det sitta en kopparlidning allt detta ger på magiskt sätt ström i kabeln som går till tändhatten och tändstiftet som ger gnista , tror dock nyare mopeder har elektronisk tändning, förr fanns det ju inte ens batteri i moppejeffeln:D

Är dåligt insatt i funktion på nyare moppar, förutom lite variatorlaboreringar man gjort..:)

Bygg om den till en sån där moppefucko magnet med neon, fluff, stereo o grejer. Dom brukar gå för sjuka överpriser på blocket ^^

t1hl3.jpg

Förslag på annons:
Stajjlad wörstings m0ppe Kymmkå ÄLLSE me bling. ba skitt änkla fel (TAR MAXX 5 MIN AT FICKSA)
Ne seriöst, fixa så att den går iaf och se'n säljer du den som den är. Det borde vara bästa sättet.

Glöm inte att skriva i annonsen..

-OBS ottvättad på billdenn.

Eftersom det verkar vara standard bland generationen som inte ens orkar lärar sig stava så lär det funka. Allting som är vanligt går bra har jag märkt.

På "Old school" Moppar likt, Puchar, gamla crescents, Zundapp och dylikt, så sitter det ett svänghjul nere på vänster sida, under svänghjulskåpan, under den sitter det brytarspetsarm en arm som går snabb fram och tillbaka mellan 2små runda kontakter, avståndet på dessa kan ändras och behövas justeras in med bladmått för vad det skall vara för just den modellen, i anslutning till detta så brukar det sitta en kopparlidning allt detta ger på magiskt sätt ström i kabeln som går till tändhatten och tändstiftet som ger gnista , tror dock nyare mopeder har elektronisk tändning, förr fanns det ju inte ens batteri i moppejeffeln:D

Är dåligt insatt i funktion på nyare moppar, förutom lite variatorlaboreringar man gjort..:)

Ha Ha.. När du berättade om att justera brytarna på gammla moppar så kom jag att tänka på när jag gjorde det på min gammla Zyndapp.. Bara det att det inte blev helt rätt första gången så moppeljäven backade istället för att åka framåt :D :D Va bara att sätta sig o skruva igen.. men man lärde sig endel (vad ma nu har för nytta av det idag haha)

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC