Hjälp: Roligaste vägen GBG -> Borås???

i_fieL_good

HBB 2006
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
R6 -06
Jahapp. I helgen hade jag dejt med en helt fantastisk tjej!!! :kär :kär :kär Dejten gick precis så bra som man hade vågat hoppas på, så idag är jag den lyckligaste mannen i Göteborg
:hoppa :banana :hoppa :banana :hoppa :banana

Enda lilla smolket i bägaren är att damen ifråga bor i Borås. Så, se nu till att göra min lycka komplett genom att förklara den absolut roligaste vägen att köra till Borås. Att köra den vanliga vägen funkar bra på morgonen (när man har bråttom till GBG), men när man skall till Borås efter jobbet vill man ju kunna leka på vägen också... (och då är man ju alltid på ultrabra humör när man kommer dit :hihi )

Vilka vägar gäller???

Tack på förhand, Leif

Mna kan ha roligt på 40:an med :)

Naa, jag är kass på vägar annars..

Grattis till flickan, härligt med trevliga tjejer..

Min väg. Landvettersjön via harryda och hindås till Bollebygd sen mot töllsjö för att sen komma ut på 180 :an mot borås absolut den roligaste vägen att köra till borås men inte den kortaste precis. om du nu nöjer dig med lita halv roligt så kör du bara till bollebygd och sen tar R40 till borås

och grattis till kärleken :tummenupp

ja lycka till med kärleken, min andra hälft bor också i Borås och vi har "pendlat" i ett år nu, men snart hoppas jag att han Flyttar till Götet.

P.s..jag har ju ingen hoj så jag ska leka på vägarna, annars så hade jag nog inte haft nåt emot distansen..

Hultan skrev:
Mna kan ha roligt på 40:an med :)
Jo, visst kan man ha kul på 40:an också. Men det blir lite långtråkigt att ligga i 260km/h och pressa mot tanken. Roligare att träna kurvteknik. Det blir bara de gånger nöden är allt för stor som jag tar raka spåret... :tungan

Hultan skrev:
Grattis till flickan, härligt med trevliga tjejer..
Thanx mate!
:tummenupp

Gottis skrev:
Min väg. Landvettersjön via harryda och hindås till Bollebygd sen mot töllsjö för att sen komma ut på 180 :an mot borås absolut den roligaste vägen att köra till borås men inte den kortaste precis. om du nu nöjer dig med lita halv roligt så kör du bara till bollebygd och sen tar R40 till borås

och grattis till kärleken :tummenupp

Tusen tack för tipset :Bugar Kollade på kartan och det verkar vara en rejäl omväg precis som du säger. Fast å andra sidan så gör det ju inget. Borde komma fram snabbare den vägen med motorcykel än den vanliga vägen med bil
:yoparty

Om inte annat så kommer man fram med större smilband iaf, och det är en riktigt bra charm grej :hihi

Skaffa dig bara ett regnställ,vid bollebygd börjar det oftas regna ty du närmar dig borås. :tummenupp

Lycka till med kvinnan :)

i_fieL_good skrev:
Tusen tack för tipset :Bugar Kollade på kartan och det verkar vara en rejäl omväg precis som du säger. Fast å andra sidan så gör det ju inget. Borde komma fram snabbare den vägen med motorcykel än den vanliga vägen med bil
:yoparty

Om inte annat så kommer man fram med större smilband iaf, och det är en riktigt bra charm grej :hihi

akta dig bara innan töllsjö kurvorna där lockar till Knäskarp men rekommenderar inte de vägen är jävligt ojämn och håll dej på din sida av vägen mycket skymda kurvor men det går att köra ruggit snabbt där kör den ca 4-5 ggr i veckan efter som päronen bor i bollebygd och tjejen i alingsås :tummenupp

Gottis skrev:
akta dig bara innan töllsjö kurvorna där lockar till Knäskarp men rekommenderar inte de vägen är jävligt ojämn och håll dej på din sida av vägen mycket skymda kurvor men det går att köra ruggit snabbt där kör den ca 4-5 ggr i veckan efter som päronen bor i bollebygd och tjejen i alingsås :tummenupp

Då möts vi säkert där inom kort :tummenupp

i_fieL_good skrev:
Jo, visst kan man ha kul på 40:an också. Men det blir lite långtråkigt att ligga i 260km/h och pressa mot tanken. Roligare att träna kurvteknik. Det blir bara de gånger nöden är allt för stor som jag tar raka spåret... :tungan

Thanx mate!
:tummenupp
Menade inte höghastighetsprover utan bus på bakan ;)

roligaste vägen till borås! (kanske inte så snabb men vad gör det?)

gbg -> kungälv
Kungälv-> lilla edet
Lilla edet -> trollhättan
Trollhättan -> alingsås
alingsås -> borås

en något kortare väg är ju att köra gammla 40an till ett tag och sedan svänga av vänster mot ödenäs eller bollebyggd och därefter kommer man ut på vägen mellan alingsås och borås!

lycka till!

jag pendlar borås - gbg varje dag och så ofta som möjligt på hoj kör i regel över pixbo - mölnlycke - landvettersjön - sen gamla 40 hindås - bollebygd- sjömarken inte mycke trafik där och kurvorna vid sjön i hindås drar ju på smilbanden helt klart
har jag lit mer tid svänger jag av i härryda och kör till skene sen gamla vägen kinna - borås
alternativt svänger av i bollebygd och gör en extra lov över töllsjö
vinka om du möter den gröne på vägen

janne71 skrev:
jag pendlar borås - gbg varje dag och så ofta som möjligt på hoj kör i regel över pixbo - mölnlycke - landvettersjön - sen gamla 40 hindås - bollebygd- sjömarken inte mycke trafik där och kurvorna vid sjön i hindås drar ju på smilbanden helt klart
har jag lit mer tid svänger jag av i härryda och kör till skene sen gamla vägen kinna - borås

Gamla vägen kinna-borås, är det över Rydal eller Fritsla? Har inte vart på de vägarna på säkert 15år, hur är väglaget nuförtiden?

janne71 skrev:

Tack! Lovar att vinka när vi möts (om jag inte ligger allt för långt ner i någon kurva förstås) :hej

flugan skrev:
Gamla vägen kinna-borås, är det över Rydal eller Fritsla? Har inte vart på de vägarna på säkert 15år, hur är väglaget nuförtiden?

De e skit nu. Dom har lagat vägen däremellan,grus överallt.Toppar max 140

janne71 skrev:

Ni som tar den vägen,vinka till min Mamma i Sandared direkt efter Möbelcentrum.

Hon har lagt märke till att det är ovanligt många som kör bakhjul förbi hennes hus :hihi
Men hon tar det med ro.

flugan .vägen över rydal tänkte jag på skön väg

non stop . har dom förstört den nu nydligen var där för 2-3 v sen :död till vv som förstör alla sköna vägar

långa farbron . bor din mor där förstår jag att hon får tåla en del man har ju lite abstinens efter 30 genom sandared lagom o dra ifrån 50 skylten utanför hennes då ju bor ju själv intill vägen i sjömarken å det är ju en o annan som nytjar ett hjul bort mot vägporten :hihi

japp,jag körde där i fredags,då vart den kass.Verkade färsklagt så det lär dröja innan den blir fin igen.

janne71 skrev:
flugan .vägen över rydal tänkte jag på skön väg

non stop . har dom förstört den nu nydligen var där för 2-3 v sen :död till vv som förstör alla sköna vägar

långa farbron . bor din mor där förstår jag att hon får tåla en del man har ju lite abstinens efter 30 genom sandared lagom o dra ifrån 50 skylten utanför hennes då ju bor ju själv intill vägen i sjömarken å det är ju en o annan som nytjar ett hjul bort mot vägporten :hihi

Kan ha hänt någon enstaka gång kanske att man provat lite :rolleyes:

Ok känner du Jan särnbäck då ? Kör åt Adena Pickos.

*/ ?>
Back