Hjälp om årsmodell på min hoj!!

Tollbert

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZ1N
Skulle behöva lite hjälp!!
Jag ska handla ett slip-on till min Mille men vet inte exakt vilken årsmodell det e på hojen. Det e nämligen så att hojen e importerad från Tyskland förra året å då satt nämligen 00-kåpor på den. Jag vet att den har varit omkullagd och kan då ha fått äldre kåpor då. Jag har köpt nya 02-kåpor och satt på och dom passade klockrent. I regpapprena så står det 02 men jag e inte 100. Nån som vet hur man kan kolla upp vad det e för årsmodell på ram och motor???
Jag vill inte handla en dämpare från England å så passar den inte!!

Tollbert skrev:
Skulle behöva lite hjälp!!
Jag ska handla ett slip-on till min Mille men vet inte exakt vilken årsmodell det e på hojen. Det e nämligen så att hojen e importerad från Tyskland förra året å då satt nämligen 00-kåpor på den. Jag vet att den har varit omkullagd och kan då ha fått äldre kåpor då. Jag har köpt nya 02-kåpor och satt på och dom passade klockrent. I regpapprena så står det 02 men jag e inte 100. Nån som vet hur man kan kolla upp vad det e för årsmodell på ram och motor???
Jag vill inte handla en dämpare från England å så passar den inte!!

Ring upp svenska generalagenten för Aprilia(är det TMP de heter...?) och uppge ramnummer.
De har listor de kan slå upp vilken årsmodell din hoj är...
Men jag antar att du har reg.bes den? För isf så är den årsmodellen som besiktningen uppger som stämmer!
Min är oxå imp. från Das Vaterland.

Vad fick du ge för din?(du kan ju PM:a mig om du inte vill uppge det här samt om du har lust)

Re: Re: Hjälp om årsmodell på min hoj!!

Tack för tipset!!! Jag e inte blyg....78 gav jag :)

Om TMP suger getapung kan du även ringa bilprovningens tekniska avdelning, dom kan nog hjälpa dig!

/Felix

(också med Aprilia från Vaterland)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka