Hjälp och ideér med färgval!!

Dirtyjove

Firefighter
Gick med
18 Sep 2005
Hoj
Firefighterblade 919RR -97
Som en del av er kanske sett så pågår en skaplig omgyggnad av min cbr, ligger sömnlös på nätterna o funderar på hur man ska lacka den, blir iaf helfärgad, enfärgad har jag tänkt mig, gärna metallic, ska ha vita fälgar, svart kåpglas och lyktglas, men själva lacken?? några förslag? var inne på svartmetallic eller stålgrå, men känns så vanligt:s huu hjälp!

kolla länken för bygget.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=97533

Last edited:
grafitgrå! é klart snygg!

Men varför inte en riktigt blodröd blade! :tummenupp

edit: Jag gillar vitt! så jag skulle satsa på en helvit!!! med grafitgråchrome-dekaler!! :Bugar

Last edited:
Svart pulver lackad ram,svarta pulver lackade falgar, svart metallic lack och et matt svart område dar den ar hvit nu nere på kåpan.. sen silverfargade små dekaler, honda vingen och 900R med en rød R som enda røda dekal....

Dirtyjove skrev:
Som en del av er kanske sett så pågår en skaplig omgyggnad av min cbr, ligger sömnlös på nätterna o funderar på hur man ska lacka den, blir iaf helfärgad, enfärgad har jag tänkt mig, gärna metallic, ska ha vita fälgar, svart kåpglas och lyktglas, men själva lacken?? några förslag? var inne på svartmetallic eller stålgrå, men känns så vanligt:s huu hjälp!

kolla länken för bygget.

Har vi inte snackat om detta förr? :)

En metallicsvart med matt klarlack (så den blir matt-metallic) sen lägger du klarlack på lite sköna fält, typ vingarna på tanken, el stora vingar på sidorna. Då de blir i blank-metallic. Kommer se asfett ut...

Dirtyjove skrev:

kolla länken för bygget.

Funderar själv på att lacka om min (oragne/svart nu) i nån exklusivare look. Denna kanske?

Bifogat

• GSX-1000R-Bling-bling2.gif
    GSX-1000R-Bling-bling2.gif
    123 KB · Visningar: 95
R1bjorn skrev:
Funderar själv på att lacka om min (oragne/svart nu) i nån exklusivare look. Denna kanske?

MM, på nåt sätt så är jag sugen på nåt lite skrikigare, det är snyggt ihop med de svarta kåpglaset och lyktskyddet jag ska ha, jag satt igår och gjorde iordning dekalset som ska klistras på och klarlackas på i samband med lack, gillar originallook med dessa dekaler men att det ändå ser ut som nåt som inte kommer direkt från butik. gul e snyggt asså, kika dekalerna får du se har dock tagit ner bilden i storlek, notera 919RR :D

Bifogat

• dekaler.jpg
    dekaler.jpg
    65.7 KB · Visningar: 42
hallå hallå

har oxå kulörångest just nu....skrikit ska det va..tänk om man kunde det dära photoshop, va lätt allt skulle va....har iof ett par höginteressanta kulörer men vete fan om ja ska lacka in fireblade eller köra med dekaler...FLAMMOR diggar ja....svååårt :3freak

kungko skrev:
har oxå kulörångest just nu....skrikit ska det va..tänk om man kunde det dära photoshop, va lätt allt skulle va....har iof ett par höginteressanta kulörer men vete fan om ja ska lacka in fireblade eller köra med dekaler...FLAMMOR diggar ja....svååårt :3freak

jo e med sugen på färgglatt, kanske Inkagul? de e snyggt. blir nog iaf klarlack på mina dekaler:) hehe

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti