Hjälp mig välja BMX..

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Tänkte ta o köpa mig en BMX nu.
Fick tips om http://www.winstanleysbmx.com/

Men kan inte bestämma mig för va jag ska ha för nån, kan ju inget om dehär.
Komme fram till att nån dirt/streethoj med pegs skulle va bäst kanske, men spelar inte så stor roll bara de e en bra hoj me frambroms o kostar typ 120-150Pund :)

Hilfe bitte :confused:

*lalalalalala* nu vill ja inte ha mer tips *lalalalalala* ja hör inget, kom inte me nån bättre o billigare hoj nu för nu har jag beställt en :S

Den blir svinbra!
Kolla bara på utrustningen, allt är modernt och allt är genomtänkt och du får faktiskt en cykel som kostar 4500kr i sverige!
Cykeln kan bli ganska tung med alla pegs på, sen om du vill va riktigt som de coola killarna, kapar du av så mkt du kan på sadelstolpen samt 2-3cm på varje ände av styret. Sen tar du bort pegs, bromsar, gyro o vips har du sparat flera kilon, samt att du har "proffs-kittat" din hoj. Ta hem lite bmx-filmer nu o kör på! :tummenupp

Här är min "bema":

Bifogat

• 2005_L_fuse_iii_black.jpg
    2005_L_fuse_iii_black.jpg
    97.6 KB · Visningar: 270
Den blir svinbra!
Kolla bara på utrustningen, allt är modernt och allt är genomtänkt och du får faktiskt en cykel som kostar 4500kr i sverige!
Cykeln kan bli ganska tung med alla pegs på, sen om du vill va riktigt som de coola killarna, kapar du av så mkt du kan på sadelstolpen samt 2-3cm på varje ände av styret. Sen tar du bort pegs, bromsar, gyro o vips har du sparat flera kilon, samt att du har "proffs-kittat" din hoj. Ta hem lite bmx-filmer nu o kör på! :tummenupp

Här är min "bema":

Yee de blir nog svinbra, landa på 2700 ungefär.

Ska bli värsta proffset på dehär nu =)..
Blir nog en bra hoj att prova lite allt möjligt o se vilket som e roligast o sen får man väl optimera hojen efter de sen :tummenupp

Helvete!!!

De hade slut på dendär cykeln o de kunde inte få hem den, så nu måste ja hitta en ny som matchar mina krav...HJÄÄÄÄLP!!! :(

Helvete!!!

De hade slut på dendär cykeln o de kunde inte få hem den, så nu måste ja hitta en ny som matchar mina krav...HJÄÄÄÄLP!!! :(

Fan! Den va den ultimata hojjen för det priset!
Nu blir det svårt.

Har du 3195:- kan du ta modellen "sämre" från GT som heter ZONE.
Finns på denna länken. Då har du nog den ganska snart då det är från sverige.
http://www.childstore.se/index.php?type=4&action=varer&sid=214b1e53aec170f6dda07e54894f8872
(finns under kompletta cyklar, länken ville inte komma dit drekt)

Fan Andreas hade inte du migrerat till Gnällbälteshuvudstan? Då räcker det väl med en sånär? Finns ju inte lika roliga kullar som i Kga iaf :D

wpe22.gif

Fan! Den va den ultimata hojjen för det priset!
Nu blir det svårt.

Har du 3195:- kan du ta modellen "sämre" från GT som heter ZONE.
Finns på denna länken. Då har du nog den ganska snart då det är från sverige.
http://www.childstore.se/index.php?type=4&action=varer&sid=214b1e53aec170f6dda07e54894f8872
(finns under kompletta cyklar, länken ville inte komma dit drekt)

Ja fan, de suger :/.. o neh priset för den andra va redan över va ja tänkt lägga så 500 spänn till känns fan för mkt :S...

Fan Andreas hade inte du migrerat till Gnällbälteshuvudstan? Då räcker det väl med en sånär? Finns ju inte lika roliga kullar som i Kga iaf :D

wpe22.gif

:tungan bor i båda städerna.. :D..

Last edited:
Ja fan, de suger :/.. o neh priset för den andra va redan över va ja tänkt lägga så 500 spänn till känns fan för mkt :S...
Bara att gå in på närmaste Team Sportia, köp en bmx med märket EXTREME. Sketen, dålig, tung som as, men billig och duger...typ.... :P
Kolla även lokala cykelshoppen....

Tyvärr hittar du inte bättre hoj än GTn nånstans i eruopa tror jag för dem pengarna...

En annan bra BMX sida är www.Danscomp.com. Kolla på märkena DK, Fit och Eastern. Bra nybörjar märken/hojar, och kostar inte väldans mkt! :)

Alternativt leta igenom denna listan (saxat ifrån Pinkbike)
1664 BMX Ltd – Bike and/or Bike part manufacture – www.1664bmx.com
Transition BMX – Canadian mail order – www.bmxtransition.com
3Ride – Canadian mail order – www.3ride.com
Albe’s BMX – American mail order – www.albes.com
Animal Bike – Bike and/or Bike part manufacture – www.animalbikes.com
Ride BMX – BMX Magazine – www.bmxonline.com
We The People – Bike and/or Bike part manufacture – www.wethepeople.de
Dan’s comp – American mail order – www.danscomp.com
Eastern Bikes – Bike and/or Bike part manufacture – www.easternbikes.com
Empire BMX – American mail order – www.empirebmx.com
Etnies BMX – BMX Clothing – www.etniesbmx.com
Fat BMX – Online BMX Magazine – www.fatbmx.com
FBM – Bike and/or Bike part manufacture – www.fbmbmx.colm
Fit Bikes – Bike and/or Bike part manufacture – www.fitbikeco.com
Fly Bike – Bike and/or Bike part manufacture – www.flybikesbmx.com
BMX Forum – BMX forum – www.bmx-forum.com
Bike Guide – BMX Info and Forum – www.bikeguide.org
G Sport – Bike and/or Bike part manufacture – www.gsportbmx.com
Kink Bikes – Bike and/or Bike part manufacture – www.kinkbmx.com
KHE – Bike and/or Bike part manufacture – www.khe-bmx.com
Little Devil – BMX Clothing – www.littledevilbrand.com
Mirra Co – Bike and/or Bike part manufacture – www.mirrabikeco.com
Odyssey – Bike and/or Bike part manufacture – www.odysseybmx.com
SNAFU – Bike and/or Bike part manufacture – www.snafubmx.com
Square One – BMX Clothing – www.squareonebmx.com
Stolen Bikes – Bike and/or Bike part manufacture – www.stolenbmx.com
Volume Bikes – Bike and/or Bike part manufacture – www.volumebikes.com
Dig BMX – BMX magazine – www.digbmx.com
Tree Bike Co – Bike and/or Bike part manufacture – www.treebicycleco.com
Dk Bikes – Bike and/or Bike part manufacture – www.dkbicycles.com
Primo – Bike and/or Bike part manufacture – www.primobmx.com

Last edited:
Bara att gå in på närmaste Team Sportia, köp en bmx med märket EXTREME. Sketen, dålig, tung som as, men billig och duger...typ.... :P
Kolla även lokala cykelshoppen....

Tyvärr hittar du inte bättre hoj än GTn nånstans i eruopa tror jag för dem pengarna...

:mad:

Får väl lägga ner dehär me BMX, vill inte ha nåt skräp men samtidigt kan ja inte lägga ut för mkt pengar på de, va nere o klämde på lite cyklar på cykelringen igår, blev sååå sugen.
Men de hojarna gick ju lös på 4-6k där, stod dock nå 50% nattrabatt på vissa, leta som en tok när fan dendär nattrabatten skulle gälla men neeh...

3043855 Nuuu behöver ja hjälp, va just nere på cykelringen, de har 50% nattrea här snart på alla cyklar.
Så behöver hjälp att välja ut en från www.cykelringen.se så jag bara kan glida ner o greppa den direkt då :D
Köpte en Haro F2 på cykelringen för typ en vecka sedan..typ 2 dagar innan dem började med nattrabatten.

Den duger, men kvaliten är lite sådär..men den duger...

Men dem på cykelringen är ena otrevliga jävlar..

Jag råkade dra åt skruven som sitter i styrstången liiite för hårt, så den small, och inte kunde dme tänka sig beställa ny..
"den ska inte spännas"
"nehepp men nu råkade jag göra det?":3freak
"synd..det går att cykla endå.."

jo men visst:rolleyes:
Inte ens dem på huvudkontoret ville hjälpa..:gnissla

Men som sagt..F2:an duger gott, vet inte vad du har för krav..men den är billig, fast kvaliten är dock lite bättre än vad man tror för dem pengarna, men det är ju inte bra;)

Men om man planerar att köpa en cykel, och lära sig på, och sedan kunna göra på en högre nivå sen, är den inget alternativ:hihi

Last edited:
Köpte en Haro F2 på cykelringen för typ en vecka sedan..typ 2 dagar innan dem började med nattrabatten.

Den duger, men kvaliten är lite sådär..men den duger...

Men dem på cykelringen är ena otrevliga jävlar..

Jag råkade dra åt skruven som sitter i styrstången liiite för hårt, så den small, och inte kunde dme tänka sig beställa ny..
"den ska inte spännas"
"nehepp men nu råkade jag göra det?":3freak
"synd..det går att cykla endå.."

jo men visst:rolleyes:
Inte ens dem på huvudkontoret ville hjälpa..:gnissla

Men som sagt..F2:an duger gott, vet inte vad du har för krav..men den är billig, fast kvaliten är dock lite bättre än vad man tror för dem pengarna, men det är ju inte bra;)

Men om man planerar att köpa en cykel, och lära sig på, och sedan kunna göra på en högre nivå sen, är den inget alternativ:hihi

hmm... okey :va

:D

Har du tidigare erfarenhet av att cykla BMX Andreas?
Annars vill jag varna för att man får lätt för sig att det är mycket enklare än vad det är att hoppa och trixa.
Risken är att du snabbt blir less och efter en månad kommer den nya "dyra" hojen mest stå som prydnad i ditt vardagsrum samtidigt som du har slängt några tusen i sjön...

Varför inte gå in på ett köp å sälj-forum på någon cykelsida (exempelvis swebikers.se) och köpa en begagnad hoj där först för att se om det verkligen är så kul som du tror.

Eller du kanske helt enkelt mest vill ha den för att rulla på stan och se ball ut, ställa den i rummet för att impa på nån brud? ;P

Last edited:
Har du tidigare erfarenhet av att cykla BMX Andreas?
Annars vill jag varna för att man får lätt för sig att det är mycket enklare än vad det är att hoppa och trixa.
Risken är att du snabbt blir less och efter en månad kommer den nya "dyra" hojen mest stå som prydnad i ditt vardagsrum samtidigt som du har slängt några tusen i sjön...

Varför inte gå in på ett köp å sälj-forum på någon cykelsida (exempelvis swebikers.se) och köpa en begagnad hoj där först för att se om det verkligen är så kul som du tror.

Eller du kanske helt enkelt mest vill ha den för att rulla på stan och se ball ut, ställa den i rummet för att impa på nån brud? ;P

Jag har ingen erfarenhet och jag vet att det inte är enkelt.
Har kollat massa på blocket o de finns inget, o de vettiga som finns kostar antingen lika mkt som om ja köper en ny på rean eller så finns de typ 100 mil bort.

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick