hjälp mig med min motard husa -02

wezzlan_1000

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Gävle
Hoj
gixx 750 och r1
tjenare!
jag har nyss köpt en husaberg 650 motard -02.
jag han bara köra ungefär 1-2 tim sen tog det tvärstopp i motorn :(
jag har rivit bort kopplingskåpa med korg och allt o tagit bortlocket på toppen med vipparmar och köret. men jag kommer inge längre för att jag vetefan hur man ska få bort kamkedjan? den är ju nitad runt om osv.
det går inte heller att snurra på vevaxeln.. antingen har ramlagrena gått eller så har kolven skurit.. men inge spån i oljan heller..
nån som har haft samma problem som jag eller är duktig på husa? får ni gärna komma med förslag hur jag ska fixa det.
/tack
 
wezzlan_1000 skrev:
tjenare!
jag har nyss köpt en husaberg 650 motard -02.
jag han bara köra ungefär 1-2 tim sen tog det tvärstopp i motorn :(
jag har rivit bort kopplingskåpa med korg och allt o tagit bortlocket på toppen med vipparmar och köret. men jag kommer inge längre för att jag vetefan hur man ska få bort kamkedjan? den är ju nitad runt om osv.
det går inte heller att snurra på vevaxeln.. antingen har ramlagrena gått eller så har kolven skurit.. men inge spån i oljan heller..
nån som har haft samma problem som jag eller är duktig på husa? får ni gärna komma med förslag hur jag ska fixa det.
/tack

Aj då.. inte roligt :huvet
Ring den gamla ägaren, konstigt att den bara rasar helt plötsligt :7peta
 
För att få bort kamkedjan är det bara att slipa ned skallarna på en länk och knacka itu.Ha nåt mothåll så inte kamdrevet kröks bara...
När du monterar ihop får du skaffa ett nytt nitlås,15kr. eller så.
 
Låter lite konstigt tycker jag, att man ska få lov att bryta kedjan vid cylinderjobb eller liknande. Har aldrig mekat Husa, men på min gamla Kawa stånka jag hade kunde man släppa på kedjesträckaren så gick det att lirka av kedjan från axlarna.
Givetivs vet jag inte, men borde det inte finnas någon sträckare även här som går att släppa lite på?
Reflektion : så att säga.

// WIP
 
wezzlan_1000 skrev:
tjenare!
jag har nyss köpt en husaberg 650 motard -02.
jag han bara köra ungefär 1-2 tim sen tog det tvärstopp i motorn :(
jag har rivit bort kopplingskåpa med korg och allt o tagit bortlocket på toppen med vipparmar och köret. men jag kommer inge längre för att jag vetefan hur man ska få bort kamkedjan? den är ju nitad runt om osv.
det går inte heller att snurra på vevaxeln.. antingen har ramlagrena gått eller så har kolven skurit.. men inge spån i oljan heller..
nån som har haft samma problem som jag eller är duktig på husa? får ni gärna komma med förslag hur jag ska fixa det.
/tack
Vanligt husa 650fel är att det motroterande balaceviktens lager har skurit!! Dom varvar nämligen dubbla motorvarvet och är under för stor stress!! Vid renovering rekomenderas lättning av motroterande vikt! Har även för mig att det sitter dubbla lager på balancen 03- Mycket tråkigt man får filspån i hela motorn alla lager o evnt kolv måste bytas :Bugar :( :4skrika :3freak
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top