Hjälp mig knäcka stöldskyddskod på volvostereo

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Behöver hjälp med att få igång min stereo. Köpte bilen för nån månad sen och hade loss batteriet och nu måste jag knappa in koden till stereon. Problemet är att kodkortet inte ligger i bilen och han jag köpte bilen av har inte det heller.

Vad gör jag? Måste jag köpa ny stereo?

Stereon är en SC-805.

hör med volvo dom har säkert det i sitt dator register :tummenupp

Se istället detta som en bra anledning att köpa en annan stereo.

Mackz skrev:
2675333 Är du som en isglass på ricktitt?

Ja.

Akta dig jag ger dig både sockerberonde och hål i tänderna :mad:

OT:
Jag kännerThundercat sedan ett par år tillbaka,både han och Alming är ärliga pojkar.

Last edited:
ohh..hade glömt bort min kom jag på när jag såg denna tråd..
va tvungen o kika i mobilen, hade för mig jg skrev upp den där en gång.. puhh, den fanns där..
annars hade de vart femtusen spänn åt skogen nästa gång batteriet lagt av :näsblod

Thundercat skrev:
2675130 Behöver hjälp med att få igång min stereo. Köpte bilen för nån månad sen och hade loss batteriet och nu måste jag knappa in koden till stereon. Problemet är att kodkortet inte ligger i bilen och han jag köpte bilen av har inte det heller.

Stereon är en SC-805.

Vänd dig till närmaste auktoriserade volvo verkstad och fråga.

Koderna finns hos volvo i GBG och hos återförsäljaren som sålde bilen när den var ny.

Thundercat skrev:
2675130 Behöver hjälp med att få igång min stereo. Köpte bilen för nån månad sen och hade loss batteriet och nu måste jag knappa in koden till stereon. Problemet är att kodkortet inte ligger i bilen och han jag köpte bilen av har inte det heller.

Stereon är en SC-805.

Jag har ett par progg som ska knäcka koden på vissa volvostereos, men bara till CR-705 och CR-905, men tyvärr inte till SC-805, kanske det finns till den ute på nätet nånstans? :)

Thundercat skrev:
2675130

Råkade ut för samma sak på min förra bil .Volvo har alla koderna.Kolla serienr på stereon och ta med leg. så får du koden.

Thundercat skrev:

Stereon är en SC-805.

Jag tror det bästa är att du hör med volvo direkt. PV är som bekant inte samma som övriga volvo längre...
Kan vara problem med att få tag i koden, men prova att ringa runt lite, ange tillverkningskoden, serienumret osv.

Tanken är ju att du inte ska kunna använda en stulen stereo utan problem...
Jag utsätts för liknande problem ofta, men då ringer vi karrossören och så löser det sig, eftersom jag jobbar inom produktutveckling tunga fordon, men det är nog svårt att lyckas som privatperson.

Hör med "Pysch" han är mer kunnig på hur det funkar på PV. =)
Så tyvärr kan jag nog inte hjälpa dig.

Gå till en volvohandlare. De borde kunna fixa fram det om du ger dem VIN-numret på bilen. Så gör vi hos oss iaf!

Thundercat skrev:
2676357 VIN-numret?

Vart hittar jag det?

Skruva ur stereon och titta på baksidan, där står ett par nummer kommer inte ihåg vilket det är skriv ner allihop på en lapp.

Kolla vart bilen är såld första gången, det företaget har alla uppgifter på ditt fordon i datasystemet dvs din kod till stereon bla.

Skulle det vara så att det företaget ligger långt bort så hugger du närmaste volvo åf som kan ta reda på koden via Volvo i Göteborg.

Knata in till kundmotagningen och tala om att du behöver koden. Kostar ett par hundra har jag för mig.

VIN hittar du på en skylt i motorrummet, sitter lite olika beroende på modell.
På samma skylt står tex färgkod osv

EDIT: VIN = vehicle identification number ( ramnummer )

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back