Hjälp mig husaberg

bocken

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
honda
Hej alla glad kan ni hjälpa mig funderar på en Husaberg Fs650e-02 är det något att ha, har kört sporthoj innan men nu är jag sugen på motard.
Många säger att husabergarna måste service så in i helvete stämmer det.

Byta olja var 5h körtimma, varannan gång byter du filter och ställer ventiler om det behövs. Bara dusjälv som kan veta om det är värt det för just dig. För vissa är det det och för dom flästa är det det inte. Så personliga åsikter i ämnet kan väl undanbes. Annars är det som hoj det vassaste du kan köpa som motard till gatan för rimlig peng. Så lekfaktorn är riktigt stor. :)

Köp en 04 lr senare är mitt tipps.
Sök lite så kommer du förstå varför.

husan jag tänker köpa har gott ca 300 mil (hur mycket motsvarar det i timmar) den va i gott skick säger han.
blir man besviken tror ni man vill ju inte renovera den det första man gör.

2920266 Dags för kamkedjebyte sen har du 50 timmar till utan skruvande mer än olja och filter. Men det låter väldigt otroligt med så lite på en 02a. Kanske är det 300 mil efter senast renovering? :rolleyes:
min 02:a har bara gått 250..

@bocken, du kan få köpa min för 37.
eller så köper du en 04 eller senare. :)

min 02:a har bara gått 250..

@bocken, du kan få köpa min för 37.
eller så köper du en 04 eller senare. :)

Och min 00a har gått 3 och en halv timma. NOT!... bytte instrumentering precis, hur kan du veta om den inte är flippad med? Har tidigare ägare till ex kört bana med hojen har nog inte instrumentet suttit på under dom milen. Kan du vara rätt säker på. Min lag är ändå att om jag köper en beg husaberg så går jag igenon motorn på den innan jag litar fullständigt på att den vart renoverad. Av både egen och andras erfarenhet.

Hej alla glad kan ni hjälpa mig funderar på en Husaberg Fs650e-02 är det något att ha, har kört sporthoj innan men nu är jag sugen på motard.
Många säger att husabergarna måste service så in i helvete stämmer det.

Hej, Du vill verkligen inte köpa en 02a.
Har själv haft erfarenhet av dem och det är självmord för din plånbok med just 02or och 03 or.
Det är extreeemt mycket slitet på dem och du får räkna med att göra en totalrenovering på den om du vill vara på helt säkra sidan.
02 har många brister men är en extemt rolig maskin.
Men det är tyvärr from 06 som Husa har blivit mycket pålitlig och inte kräver så mycket underhåll. (men dock tätare än vad tex ktm behöver)
oljebyte var 5e timme/filter byte e dock inte ändrat.
Packningar etc bör bytas vid ca 140-150 timmar (statsmotard körning, ej tävling)
Som sagt avråder dig från just 02 om du vill stega in i husans värld, det kommer bara göra dig bitter och arg.
Men om du inte har råd med 05-06 se verkligen till att lyssna efter missljud o slammer i motorn innan du köper. Det ska vara tight som fan. Annars köp EJ. invänta nästa annons.

mvh/ luttrad husa ägare

Hej, Du vill verkligen inte köpa en 02a.
Har själv haft erfarenhet av dem och det är självmord för din plånbok med just 02or och 03 or.
.
.
.
mvh/ luttrad husa ägare
Märkligt... För min erfarenhet är att de är riktigt bra från 03 och att en välskött äldre oxå funkar bra men att vissa delar har kortare bytesintervall. En 04a och 06 skiljer det ju i princip inget på vad gäller hållbarhet, vad syftar du på ?? 04orna hade ju i vissa fall hårt shimsade ramlager men de som inte redan gått sönder lär inte vara fel på.
05 -> 06 finns det inga skillnader på alls förutom plasten...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman