Hjälp mig! Hur startar man skiten!?

Lambesis

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2011
Hoj
Yamaha DT 125 - 85, Yamaha FZS 600 -01
Hej,
Jag är sjukt förbannad asså. Det är så här asså, jag köpte en R1 av min kompis förra veckan i Tensta. Den var sjukt tung, svart och bling hade han monterat. Jag gav 40 lax för en 01, så jag måste säga att jag gjort ett sjukt bra kap mannen!!

Men det är en sak jag inte fattar. Visst jag har inget körkort, men FTP!! Igår så kom kompisen hem med hojen (jag träffade han på blocket, han har både tävlat i Formel 1 motorcykel och motogp för sverige. Han har rejsat för svenska landslaget, respekt åt han.) Men när han kom hem till mig och jag betalat så drog han, så jag tänkte: wtf, nu ska jag köra!!

Men det är typ här problemen börjar asså. Problem 1 Jag fattar hur man startar den, (så gött ljud!) men sen så bara blir det problem. Jag försökte först få i en växel men det gick inte. Jag tryckte med foten, flera gånger på höger pinnen men den bara kändes mjuk. Fungerar växellådor så? Det kanske är oljan som gör den mjuk? Bra i alla fall! :)

Men sen så Klonkade det till när jag blev arg och stampade på båda pinnarna samtidigt! Haha, jag kände mig rättså dum när jag inte från början insåg att man var tvungen att trycka ner båda pinnarna för att växla, haha så kan det gå när man är noob!

Men sen kom problem 2. När jag tryckerbåda pedalerna samtidigt så typ dör motorn och det rasslar som fan nerifrån motorn. Vad beror detta på? det känns som jag har fel teknik typ :S

Så nu står jag här, två kvällar i rad utan att kunnat rulla en meter. Motorn bara rasslar til loch dör när jag, ganska hårt faktiskt, trycker ner pedalerna (växelpedalen och kopplingspedalen). Så jag ber er om hjälp nu, berätta gärna hur ni gör?

(btw, ska växelspaken kännas så mjuk? Den liksom hårdnar ju djupare jag trycker :S )

Detta påminner om en annan gammal tråd om en kille som inte fick igång sin påhittade R1:a, och när han väl gjorde det så körde han in i väggen.

Knepet är Hålla full gas och sen stampa stenhårt på vänstra pedalen, då kommer man iväg bra.

Den här tråden hade inte varit kul hur full jag än varit.:glömdet

Ledsen men just R1 från -01 har automatisk körkortsavkänning.

Så det är inget annat att göra än att sälja den igen.

(kom igen det är ju midvinter)

Shit mannet. Fukinghoj alltså... Nu typ utvecklades motorn som en transformers och skjöt ner halva tensta. fett bro!

Fy fan vilken jävla dålig humor du har, jag är stensäker på att du fullkomligt älskar svensk film och musik också?

du måste först av allt på en sånt yamaha r1 kolla om bromsljusoljan e ny bytt . annars kör den inte en meter. framåt.alls... kolla upp den er bytt nyligen jätte viktigt..

Skulle inte förvåna mig om han har bakluft i framdäcket, han verkar ju inte ha nån koll..

Fy fan vilken jävla dålig humor du har, jag är stensäker på att du fullkomligt älskar svensk film och musik också?

:hihi:hihi:hihi

Men men, han försökte iaf lyfta stämningen här lite. Såna här försök måste uppmuntras, speciellt i såna här dystra vintertider. Rätt som det är får någon till en femetta!

läste om en som heller inte fick liv i sin mc. han slängde 40kg dynamit under den. vilken fart den fick :fakta

erikn dynamit lösar många problemer.. ex behövs man inte dörrnyckel mer om man har dynamit . fiffigt:Bugar tror det var ett klipp på tuben jag så. han sprängde mcen åt skogen. i finland .

Jag är så enormt kluven till dig Anders. Halva tiden tycker jag att du är en sådan jävla surgubbe, och den andra halvan undrar jag nästan om du är en gammal försvunnen tvillingbror.

(Att jag själv allt som oftast blir klassad som surgubbe av folk jag träffar talar väl till att det lutar åt det senare.)

Asså beroshan, du måste kolla följande saker du vet;
  • Luftventilen på tändstiften
  • Oljepåfyllning i sadeln
  • Vätgas i däcken
  • Vatten i bromsoken
  • Minst 20 sprickor i ramen (annars den livsfarligt å köra du vet)

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra