Hjälp mig försäkra en Gsxr 750 -97, 25kw

rezz

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Speed Triple -97
Funderar på att köpa en Gsxr 750 -97, reggad 25kw. Har fått försäkringspriser som 20.000:-/år osv..

Någon som har en liknande hoj med bra försäkring? Vad skall ja göra, ringa runt till bolagen i listan ovan?

Bor du och är skriven på samma adress som dina föräldrar kan du ju alltid skriva den på farsan :) Folksams Året-runt försäkring är riktigt bra tycker jag iallafall.

Gör du inte det så är det nog bäst att ringa runt till så många bolag som möjligt...lycka till!

då kan du inte kollat med rätt bolag...för det skiljer sig asmycket...

jag har 6700 hos trygg hansa på min gixxer 600 -98 (halvförsäkrat o e 23)...men tennant t.ex. ville ha 130000...

Ta bara trafikförsäkring och stoppa undan besparingen. :tummenupp Givetvis skall du ringa alla tänkbara försäkringsbolag. Ta den som är billigast, alla försäkringar är ändå skit.

Givetvis skall du ringa alla tänkbara försäkringsbolag.

Men är det de bolag i tråden Mr K's Försäkringsbolagslista 2003, som ja skall ringa runt och höra med?

Bor du och är skriven på samma adress som dina föräldrar kan du ju alltid skriva den på farsan :) Folksams Året-runt försäkring är riktigt bra tycker jag iallafall.

Ja det gör jag. Vad kostar det då?

Last edited:
Försäkring

Funderar på att köpa en Gsxr 750 -97, reggad 25kw. Har fått försäkringspriser som 20.000:-/år osv..

Någon som har en liknande hoj med bra försäkring? Vad skall ja göra, ringa runt till bolagen i listan ovan?

Killen har en Gsxr 750, han har Salus ansvar som bolag. Det var det billigaste för honom och han verkar nöjd :)

Själv gjorde jag misstaget att ringa Insplanet för att dom skulle kolla priser åt mig. Dom ringer tydligen inte alla bolag utan bara de som dom har avtal med, om jag hade tagit dem hade jag fått betala ca 22.000, ringde själv till länsförsäkringar och fick ett pris på 6000:-...

Gå en folksamkurs, jag pröjsar numera 6000 för halvförs per år :tummenupp Men sen tillkommer allt annat, dyrt är det, men kul :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman