Hjälp mig bedömma detta byte. husa650 mot ktm 660

paerre89

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
929a Gul och fin.
Hej. Jag Har en KTM 660 som jag skall byta mot en mellanklass hoj. Jag har hittat en kille med en husaberg 650 som vill byta mot min.

-Min är en KTM 660 -03 700 mil nyservad å mkt fint skick. Alla slitdelar är fräsha :tummenupp Här är annons på den : http://www.blocket.se/vi/14643173.htm?ca=11_s&last=1

-Hans är en husaberg 650 -03 som gått 80 lugna timmar enligt honom. Servad som den ska Men ej genomgången i motorn. Motorn bör ju gås igenom efter 100 timmar på husorna vilket är om bara 20 timmars körning Genomgång efter 100 timmar kostar väl en slant?. Bakdäcket är slitet fram är ok. Ett stort pluss är att det ingår endurofälgar med skivor och halvtaskiga däck på! I övrigt mkt fin, få repor. :)

Non som kan bedömma om bytet är jämnt? Ska jag begära lite mellansklillnad? :va Mkt tacksam för svar:rolleyes:

Vet inte om bytet är rätt eller inte men tänk på att husorna fick stora förändringar f.r.o.m -04, kokusan tändsystem, keihin fugge mm så kanske ngt att tänka på om du ska byta till husa. ktm 660 borde inte vara svår o sälja så jag hade nog försökt sälja den o sen titta på -04 istället:tummenupp

Du ska ha lite pengar i näven också. Din hoj är värd mer. Jag tycker i alla fall 5000kr ska du ha.

Jag har förövrigt ägt en 660 och har en husa 650 nu. Husan är klart mycket roligare att köra :D

Ok tack för svaren :bow Men hmm de dära uppdateringarna från 03-04 är gör de att hojen håller bättre? Dom är ju kända för att rasa:3freak .. Om förbättringarna ger mer effekt så är de ju nästan överflödiga för effekt saknas de ju inte dirrekt i de där hojarna :hihi

Ok tack för svaren :bow Men hmm de dära uppdateringarna från 03-04 är gör de att hojen håller bättre? Dom är ju kända för att rasa:3freak .. Om förbättringarna ger mer effekt så är de ju nästan överflödiga för effekt saknas de ju inte dirrekt i de där hojarna :hihi

Flatside förgasare, Kokusan (stavning?) tändning samt Annan startmotor. Detta gör hojen startbar på startmotorn samt att gassreglaget blir något finare. :tummenupp

Okej. intressant.:rolleyes: Hmm beslutsångest. Vet inte riktigt vad jag ska kräva av killen med husan. Grejen är ju att om jag byter så måste jag byta däck på den snart och göra genom gång på motorn?. Det kostar ju en bra slant! Min är ju lixom as fräsh... :gnissla

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra