Hjälp med val av lack

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Hoj
Aprilia RSV MILLE R -00 Race
Tänkte fixa till hojen (ZX9R -97) efter olyckan i sommras. Hela hojen skall lackas om. Har en tanke på att lacka den i någon fräck svart färg (typ metallic med mycket effekt i, flakes eller vad det nu heter:va ) Tänkte smälla dit vita dekaler och pulverlackera fälgarna i vitt. Kan detta va något?
Någon som har några bilder eller tips på någon liknande svart som jag e ute efter (om ni nu förstår vad jag menar, jag e inte så hemma i lackvärlden)? Kanske t.o.m. tips om någon bra lackerare i skånetrakten.

Jag tycker att jag har lagt för mycket pengar på motorn för att sälja den i det skicket den e i nu och jag dessutom funderar jag på att köra nästa år trots allt ...

Vita fälgar= mycket tvättande. Angående lack så är det enklast om en lackerare blandar till en effektlack åt dig, de större brukar ha prover på det med.
Annars så kör du en "chrome-lack", och högglans-polerar fälgarna. Mycket tvätta här med men då har du en fet hoj iaf...

Hittade ingen bra bild när jag googlade men detta kanske kan ge en fingervisning :)
*OBS* Detta var bara för att visa, säg gärna till om det är någon specifik färg du vill se. *OBS*

Bifogat

• 2001-Kawasaki-ZX-9Ra kopiera.jpg
    2001-Kawasaki-ZX-9Ra kopiera.jpg
    128.5 KB · Visningar: 87
Last edited:
Finns en lackeringsskola i kävlinge som e riktigt duktiga till en rimlig peng! Snacka me solan eller deagol på ninjariders, så hjälper dom dej nog!:tummenupp

Vita fälgar är snyggt som f-n på bild, när andra har, på utställning... men inte i praktiken, inte när du har det själv. Tänk om! :)

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul