NSR_Martin skrev:
Här har du en manlig bil, BMW 750.
Exempel:
http://www.blocket.se/vi/5796068.htm?ca=17_s
V12 på 330hk, hur mycket utrustning som helst såsom GPS, regnsensor, elstolar, skinnklädsel osv osv....
En lyxbil som kostade över en miljon ny som man idag får för en tiondel, snudd på... Att den sen säkert är jättedyr i drift glömmer man när man har en V12 där fram... (många påstår dock att under en liter milen på långkörning inte är några större problem)
Du menar AIDS bilen?
Lätt att få, hopplös att bli av med...
BMW är väl det sista jag skulle köpa hyfsat nytt, andrahandsvärde som på en hem PC (sjunker ungefär 50% per år).
T.O.M en Alfa har bättre andrahandsvärde, och är en i mina ögon roligare bil.
Den dras med (till en viss del oförttjänt) dåligt rykte, men visst har dom en bit kvar till premium kvalitet, men det uppvägs av körglädje (och det ducatister kallar själ).
En gammal plågad beemer att smiska snödrivor med skulle jag kunna leva med som andra bil, men då ska den kosta så att skrotpengen är ett juste bud när den ska avyttras.
(betänk då att jag är inbiten SAAB-taliban)
Saab 93 med 2l turbosnurran är hyfsat körglad, lätt att trimma, finns gott om, och håller så där lagom kvalitet. (jag vill påstå bra, men för att slippa påhopp...)
2,3l motorn utan turbo är kraftfull, men inte trimvänlig.
V6'an skulle jag akta mig för, dieslarna faller väl automatiskt bort, men dom funkar även om dom känns omoderna.
Oplarna med samma motorer i går att säga samma sak om, förutom att körglädjen saknas.
Daewoo har inga pigga/körglada modeller, men vad jag har sett av dom så funkar dom som en japs, men med brist på kvalitets KÄNSLA.
(kvaliteten är väl bra, det känns bara inte???)