Hjälp med värdering zx6 1998 3000mil

JensaR

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2008
Hoj
Daytona 675
Hej hej.

Skulle behöva lite input av er mer bevandrade.

Har blivit erbjuden att köpa ovanstående hoj av en "polare".
Hojen är svensksåld, han har ägt den i ca 3-4år, aldrig lagd och i allmänt fint skick. Det som finns att göra är att byta bakdäck pga tidigare punktering som iof är lagad. Men jag tycker det känns bättre att åka på ett fräscht däck, löjligt kanske? Har inte koll på drivpaket mm men jag tror att det ska vara ok. Är en lugn kille som haft cykeln och den har rullat sparsamt i hans ägo.

Men vad är ett rimligt pris för hojen? Skicket är allmänt bra, ser bra ut osv. Lite dåligt med exemplar ute på blocket för tillfället.

Hoppas på hjälp.

Mvh

/J

bike.se

Har en "värderingskontroll" men kan inte svara på om den stämmer korrekt:vaTror även KVD har en sådan, men tror det är bara på bilar8regnr)

På bike blev det

Kawasaki ZX6 R, årsmodell 1998, 3000 mil

Utgångspris: 31000 :-
Konfidens: 1, antal jämförda objekt: 6
Prisintervall: 20000 - 42500 :-
Färgen kan påverka priset med!

Last edited:
Tack för den blixtsnabba responsen

Ja. Har sett 1998an som säljs på firma.
Så 20 000 är alltså normalt pris? tycker det känns som ett kompispris men men. Jag har som sagt dålig koll på marknaden.

Fler förslag åsikter?

Tack för den blixtsnabba responsen

Ja. Har sett 1998an som säljs på firma.
Så 20 000 är alltså normalt pris? tycker det känns som ett kompispris men men. Jag har som sagt dålig koll på marknaden.

Fler förslag åsikter?

Precis som du själv säger kan 20 tusen kännas som kompispris speciellt om hojen är i bra skick. 3000mil är inte alls mycket för att vara en 98 års modell. Får du den för 20 tusen så kan jag bara gratulera! :) :tummenupp
Men ta en provtur och kolla att alla växlar går i som dem ska och inte hoppar ur osv..

Jag gav 28k för en 2001 för ett par månader sedan. Rätt färg och mkt välskött o välservad. Dock fick jag investera i nya däck o ompackning av framgaffel.
Så 20k som nämns låter inte helt fel. Ändå äldre modell än min -01.

Jag gav 28k för en 2001 för ett par månader sedan. Rätt färg och mkt välskött o välservad. Dock fick jag investera i nya däck o ompackning av framgaffel.
Så 20k som nämns låter inte helt fel. Ändå äldre modell än min -01.

Jag upplever inte att folk alltid uppskattar nya däck o väslervad hoj när jag har sålt, priset är det mestviktiga för folk kan de få pruta ner till ett "bra" pris i deras ögon så är det mer värt än att köpa en hoj som är välservad o nya däck, den sistnämda kan vara "billigare" totalt sett istället för att göra ett "klipp" man får kosta på mycket pengar OCH arbete..Ofta är det mer lättsålt men nyservad hoj iaf:tummenupp

Personligen väljer jag hellre en välservad, fin hoj med nya däck mm, lägger hellre till ett par tusingar och hittar en sådan istället för att få "pruta" ex 2000 kr för ett utslitet bakdäck på någon hoj, dåligt prutargument för mig.., då priset från början inte är högre en för en hoj MED nytt bakdäck

Last edited:
Jag upplever inte att folk alltid uppskattar nya däck o väslervad hoj när jag har sålt, priset är det mestviktiga för folk kan de få pruta ner till ett "bra" pris i deras ögon så är det mer värt än att köpa en hoj som är välservad o nya däck, den sistnämda kan vara "billigare" totalt sett istället för att göra ett "klipp" man får kosta på mycket pengar OCH arbete..Ofta är det mer lättsålt men nyservad hoj iaf:tummenupp

Personligen hade jag tyckt det var sådär roligt om ägaren hade slängt på billiga däck som är värdelösa bara för att kunna säga att "se där, det är nya däck som sitter på"! :gnissla

Personligen väljer jag hellre en välservad, fin hoj med nya däck mm, lägger hellre till ett par tusingar och hittar en sådan istället för att få "pruta" ex 2000 kr för ett utslitet bakdäck på någon hoj, dåligt prutargument för mig.., då priset från början inte är högre en för en hoj MED nytt bakdäck

Word:fakta Många lurar sig själva och kalkylerar inte med såna kostnader. Billigt kan snabbt bli en dålig affär:tummenupp

Jag köper hellre en billigare hoj med slitna däck, för då få jag helt nya däck av den typ jag vill ha.

Till TS, kolla blocket där säljsäsongen börjar dra igång.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph