Hjälp med utseende på logga.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Tänkte fixa lite mössor med brodyr:

#22 MOSSBERG RACING

skulle det stå. Svart eller grå mössa är det tänkt. Något förslag på snyggt/coolt utseende?

mvh
Magnus Mozz Mossberg
#22 Superstock 600

En rosa gris/elefant med flames och siffran 22 lite fräckt stämplad mitt på den? (kommer inte ihåg vad det är för rosa kreatur du har på hjälmen)

En rosa gris/elefant med flames och siffran 22 lite fräckt stämplad mitt på den? (kommer inte ihåg vad det är för rosa kreatur du har på hjälmen)

Hmmmmmm!!!!! Rosa elefant med #22….. Ska man alltså strunta i MOSSBERG RACING alltså….. Hmmmmm….

Jag kommer givetvis bära en slik! Men den måste ha någon typ av sajd-börns!

Edit: Inspiration :D
beardo-hat-gray.jpg

Last edited:
Skärmavbild 2014-02-19 kl. 08.41.38.png

Edit: Jag vet ju inte vad du tycker om färger, men jag tycker linjer (flera linjer utanför varandra = sport) och klassiskt tjejiga färger är roligt.

Hmmmmmm!!!!! Rosa elefant med #22….. Ska man alltså strunta i MOSSBERG RACING alltså….. Hmmmmm….

View attachment 399829

Edit: Jag vet ju inte vad du tycker om färger, men jag tycker linjer (flera linjer utanför varandra = sport) och klassiskt tjejiga färger är roligt.

FiFAN! Kan du göra den med 22 i STK600-blått? Och gör det som nu är svart, vitt ist? Texten Mossberg Racing i vitt och så en svart rand runt allt? Och kanske den underliggande mörkrosa rektangeln i lila istället????:)

Last edited:
Allt GÅR :)
Jag vet inte vad STK600-blått är för färg, så jag bara tog en blå till att börja med.
Du kan få en illustrator-fil på det här om du vill, och ta med dig till närmsta möss-tryckare och lajja på.

Edit: Och ja, jag tänkte rosa mössa. Vad tänker du? (förutom svart och grå som såklart blir mindre lattjo)

/F

FiFAN! Kan du göra den med 22 i STK600-blått? Och gör det som nu är svart, vitt ist? Texten Mossberg Racing i vitt och så en svart rand runt allt? Och kanske den underliggande mörkrosa rektangeln i lila istället????:)

Skärmavbild 2014-02-19 kl. 14.19.33.png

Last edited:
Jag kom just på en detalj.
Om du ska brodera så är det nog svårt att få så tunn vit text att bli bra på svart (enligt mitt första förslag), sånt måste du kolla med broderaren.

Jag kom just på en detalj.
Om du ska brodera så är det nog svårt att få så tunn vit text att bli bra på svart (enligt mitt första förslag), sånt måste du kolla med broderaren.

FIFAN!!! Jag kollar med reklamfirman! Återkommer!
mvh
#22 Mozz

Betänk vilka som är "dina" kulörer! Om man tänker att Rossi har neon-gult, Lorenzo rött(?)..
Du kanske vill släppa mer supporter-goods? Och då är det ju fint att ha ett sammanhängande tema vad det gäller kulörer, typsnitt, slogan...
Du är ju svensk RR´s största varumärke!:)

Jag är erkänt dålig på design men mossberg racing är för långt, ska man hinna läsa det kommer man stirra lite för länge på mössan.
Jämför med två tishor med fronttryck på cheyer: den ena står det LÖK på, den andra är märkt med FLAGGSTÅNGSKNOPPSPOLERINGSINTENDENT.

Dena ena kan man läsa obemärkt, den andra kommer man bli haffad för ofredande om man läser.

Så: jag tycker det ska stå MOZZ under. Bara.

MOZZ

alltså.

Jag är erkänt dålig på design men mossberg racing är för långt, ska man hinna läsa det kommer man stirra lite för länge på mössan.
Jämför med två tishor med fronttryck på cheyer: den ena står det LÖK på, den andra är märkt med FLAGGSTÅNGSKNOPPSPOLERINGSINTENDENT.

Dena ena kan man läsa obemärkt, den andra kommer man bli haffad för ofredande om man läser.

Så: jag tycker det ska stå MOZZ under. Bara.

MOZZ

alltså.

Yapp, jag hör vad du säger. SAMTIDIGT vill jag gärna skylta med att här går det en som står för att han gillar racing. För ÄNNU vet ju inte alla vem jag är….:)

Yapp, jag hör vad du säger. SAMTIDIGT vill jag gärna skylta med att här går det en som står för att han gillar racing. För ÄNNU vet ju inte alla vem jag är….:)

Fler rader då?

MOZZ
racing

Det måste gå att hinna läsa när man möter dig vid Urbaths.

Betänk vilka som är "dina" kulörer! Om man tänker att Rossi har neon-gult, Lorenzo rött(?)..
Du kanske vill släppa mer supporter-goods? Och då är det ju fint att ha ett sammanhängande tema vad det gäller kulörer, typsnitt, slogan...
Du är ju svensk RR´s största varumärke!:)
:Bugar Men då är ju en rosa mössa rätt, gillar det. Och blåa siffror bra! Synd att Fohlins förslag med gula siffror är så nice...:va

Enkelt, cleant, FUNKAR!:tummenupp

Du får ta dig en funderare på vad du vill ha för stuk på loggan, även färgerna. Stilrent och enkelt brukar hålla i längden och gör att man inte tröttnar så fort. Funkar även bättre ihop med andra detaljer som andra loggor, material, färger osv som förekommer på tex skinnställ/hoj.

Du hade ju en del "varierande look" på hojen i reportaget lite beroende på vart på hojen man tittade :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT