Hjälp med TPtest avläsning.

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Hallå.

Mitt internet går segt här hemma, specielt när jag ska ladda ner saker. Har varit så några dagar. Har tankat från runt 900kb/s till 1MB på en sida men nu ligger jag på 50kb/s på samma sida. Så fort man ska dra ner nått så går det inte fortare än 50-60kb/s så jag gjorde ett TPtest nyss men vet inte hur man ska avläsa det. I mina ögon ser det bra ut men det går seeegt.

Kan någon hjälpa mig att läsa av TPtestet? Jag sitter med Telia 8000(Upp till 8 Mbit/s nedströms och upp till 0,8 Mbit/s)

Bifogat

• Tptest.jpg
    Tptest.jpg
    73.5 KB · Visningar: 91
Ja, utläsa från tptestet har du 0.3 upp och 0.7 ner.
Mitt tips till dig är att starta om router + dsl modem, där har du med all sannolik felet då dessa har en tendens att bli "överbelastade" efter en längre tids användning. Slit ur kontakten och låt den vara ute i ~10 sek.

Hoppas det löser sig :tummenupp

TP-test är inte alltid att lita på det kan variera ganska mycket i hastighet, prova istället att dra något från en snabb sida t.ex. sunet, då får du en bättre uppfattning om din ner hastighet. och upp är ju bara att be någon med t.ex. bbb att tanka ifrån dig.

Ge mig ditt hemnummer på pm så kan jag se vad ditt modem synkar upp i :tummenupp
Då kan man ju se vart problemen finns.. Hos dig eller hos telia..

Ser ut som ett utav mina TPtest...

Har Spray 8.0 (1upp?)
Får MAX 3mbit, och 0.5 upp..bedrägeri? :arsele
Det spelar ingen roll om jag drar ner mandrake från sunet..crap internet

Hmm ser konstigt ut. Jag har Telia 8mbit och jag får 790kbit upp och 6,7mbit ner ungefär.
Testa att göra testet på en annan tidpunkt på dynget kanske.

Nu funkar det som vanligt igen. Vet ej varför det sega sig förut men det var segt i några dagar i alla fall. Det enda jag har gjort var att dra ur strömsladden till modemet i x antar minuter men det gjorde ingen skillnad då. Men som sagt nu fungerar det som vanligt och jag kan tanka runt 1MB igen.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back