Hjälp med strypningar på R6'an ('99)

Humper

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2009
Hoj
R6 '99 blåvit, Tunturi SS
Tjena, nu har gamla pärlan varit med ett par år och hade tänkt att börja köra med full effekt istället, så man har något att ge. :tummenupp

Nu är de dock så att jag både är inkompetent som mekaniker (de ända jag kan göra är småfixen som oljebyte m.m.) och en fattig student i Stockholm. :näsblod

Är en R6 från '99 så det är förgasare som gäller och brickor som strypning.

Så jag undrar lite om någon vänlig själ kan hjälpa mig i Stockholms området för någon fin lite mindre betalning? :tuttar

MvH
Humper

På R6an har du både brickor i insugen och trottelstopp i förgasarna. Har du bra verktyg är det buslätt att plocka dom. Plocka tanken och luftfilterburken, lyft förgasarbryggan, plocka brickorna, skruva sen av dom svarta locken på förgasarna, ett i taget, och plocka trottelstoppet.

Hade jag inte bott 50 mil söderut hade jag hjälpt dig :krama

På R6an har du både brickor i insugen och trottelstopp i förgasarna. Har du bra verktyg är det buslätt att plocka dom. Plocka tanken och luftfilterburken, lyft förgasarbryggan, plocka brickorna, skruva sen av dom svarta locken på förgasarna, ett i taget, och plocka trottelstoppet.

Hade jag inte bott 50 mil söderut hade jag hjälpt dig :krama
Ja de kan säkert stämma. Tyvärr har jag både dåligt med verktyg och plats här i Stockholm, är även jag öbo från början :P

Puffar denna lite, till vilket verkstad ska jag söka mig still i Stockholm? Gärna mot Nacka hållet om möjligt :tummenupp

Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...