Hjälp med spår för 600:a på Kinnekulle?

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Hej bullen! Jag har en fråga om spår.

Skämt åsido, har inte kört Kinnekulle förutom 20 min i regn innan dagarna jag var där nu och jag uppgraderade till 600cc för en månad sen, så banan har ju sina utmaningar för mig minst sagt.

Jag kom ner till 1:05,53 till sist, om det är bra eller dåligt vet jag inte. Men jag vet att jag kör riktigt dåligt i högern efter första krönet efter kvarnkurvan, och även tvekar över andra krönet.

Så, är det någon som kan komma med något vettigt tips för främst de kurvorna, men även i övrigt, så är jag tacksam!

http://www.youtube.com/watch?v=HuQnDP7wS_s

edit: ska tillägga att jag kör vanliga gatdäck, så försöker undvika att bromsa särskilt hårt in i kurvorna.

Last edited:
Dom ställena du nämner är nog inte så fel som du tror, däremot finns det några andra ställen där du kan utnyttja banan mer och bära med dig lite mer fart. Men detta är ju bara min egna åsikt och känsla, finns säkerligen andra som tycker annorlunda. Har kört några tusen varv på den där banan, merparten med R1 och nu har jag under sommaren utökat vagnaparken med en R6 så jag behöver nog tänka lite annorlunda oxå. Dock bör den bli roligare med R6 än R1, men det lär jag få reda på vid nästa körning i augusti :)

Dom ställena du nämner är nog inte så fel som du tror, däremot finns det några andra ställen där du kan utnyttja banan mer och bära med dig lite mer fart. Men detta är ju bara min egna åsikt och känsla, finns säkerligen andra som tycker annorlunda. Har kört några tusen varv på den där banan, merparten med R1 och nu har jag under sommaren utökat vagnaparken med en R6 så jag behöver nog tänka lite annorlunda oxå.

Ah, tack! Ska kika igenom resten av mina filmer och fundera lite i dom banorna oxå!

edit: gissar att ett av ställena är snabbvänstern under bron. sjukt att man inte tänker på det när man faktiskt sitter på hojen :D

Dock bör den bli roligare med R6 än R1, men det lär jag få reda på vid nästa körning i augusti :)

Tycker faktiskt att det mesta blivit roligare med 600 (förutom Mantorp) :)

Last edited:
Ah, tack! Ska kika igenom resten av mina filmer och fundera lite i dom banorna oxå!

edit: gissar att ett av ställena är snabbvänstern under bron. sjukt att man inte tänker på det när man faktiskt sitter på hojen :D

Tycker faktiskt att det mesta blivit roligare med 600 (förutom Mantorp) :)

Det ena stället är det du nämner. Sedan är det ingången under bron efter rakan och vänstern innan tv-krönet.

R6 har varit roligare och snabbare på alla banor jag testat hittintills, dock så saknas det lite pulver på Falkenberg ut på rakan. Behöver nog dreva om den för den banan och garanterat för Anderstorp.

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back