Hjälp med quickshifter sensor

Krocke73

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
Race preppad Gixxer K7
Jag har en quickshifter på min hoj, en sådan med en sensor som sitter på växellänkaget (vet inte om jag uttrycket mig rätt här men men)... Nu är det så att kabeln som går in i sensorn från själva quickshiftern har åkt ur/lossnat från sensorn. Går detta att åtgärda eller är det bara att köpa en ny sensor?

Om köpa nytt är enda alternativet, kan man köpa bara själva sensorn och funkar det med vilken sensor, avsedd för ändamålet, som helst?

Tack på förhand!
/Okunnig men fartglad:yoparty

Du har inte möjlighet att ta en bild på sensorn och bifoga för det skulle underlätta lite?
Är det en cordona så är det rätt enkelt och Ja det går isåfall att köpa en ny sensor men Cordona kan även reparera befintliga, dock kanske det inte är värt att göra men man kan ringa eller maila och fråga.

Beroende på vad quickshiftern är ansluten mot så kanske du inte kan använda vad som helst. Har du följt kabeln (som lossnat från sensorn), vad går den till?
Går kabeln mot ett särskilt styrdon så står säkert där ett märke/tillverkare och då är nog klokt att fortsätta använda samma om möjligt.

//Nitrous

Här kommer en bild. Jag ser nu att det inte bara är kablarna som åkt ur utan att skruvdelen gått av... suck!

Det jag vet är att det är en Yoshi EM-PRO styrbox som quickshiftern sitter i. Vet ni om det går med vilken sensor som helst? Var kan man köpa enbart sensorn?

Som sagt, helt okunnig och mkt tacksam för hjälp! :faktaimage.jpgimage.jpg

Hej
Du ska nog fortsätta med en yoshi sensor
Ta kontakt med någon som säljer dessa grejor
och förklara läget, så löser det sig nog:)

Du ska nog kunna använda Cordonas "Strain Gauge GP Switch" faktiskt, den går även att använda direkt in i PC5 t.ex.
Jag skulle maila och fråga, han som sköter Cordona är grymt hjälpsam.
http://www.cordona.net/products.htm

Problemet med dessa tillbehör är att väldigt få återförsäljare verkligen kan något om det för det säljs nästan aldrig över disk i en butik. Men ta kontakt med Bactor (annonserar i bannern på SH ) i Nynäshamn, jag är övertygad om att dom kan hjälpa dig och ordna saken om du känner dig helt vilse.

//Nitrous

Last edited:
Stort tack för hjälpen!:Bugar

Blir till att ringa Bactor alt. Grevens.:tummenupp

Njut av helgen nu:fyllisar

Mitt tips är att kontakta Cordona först för då får du rätt svara utan tvekan. Behöver du sen hjälp med installation eller liknande så är såklart Bactor närmast eftersom du bor på Värmdö, för jag antar att du inte lär vilja åka till Skåne men hojen.

//Nitrous

Stort tack för hjälpen!:Bugar

Blir till att ringa Bactor alt. Grevens.:tummenupp

Njut av helgen nu:fyllisar

Grevens har prisgaranti vilket innebär att han alltid ska vara billigast på samma vara i Sverige, Skulle det visa sig att någon annan återförsäljare säljer varan billigare så ersätter Grevens mellanskillnaden. Detta gör att man aldrig behöver tänka sig för innan man handlar av grevens :banana

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph