Bodoe
Motorhaverist? Javisst!
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Ort
- Sthlm
- Hoj
- Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Pga feldrevning vid skogskörning är ettans växeldrev slut. Växeln hoppar ur vid tomgång och är svår att få i utan att det låter illa. Hojen är en KTM 620 EGS från 97.
Är egentligen bara växeldrevet jag vill byta men tänkte att det är säkert ingen som bytt lager på hojen sen den tillverkades, och om det är bytt så skadar det ju inte att försäkra sig om att allt är ok.
Nu till mina frågor.
Vilka lager bör bytas och vad kan jag ersätta dessa med (SKF)?
Jag tänkte slänga upp bild sen på hur dreven ser ut, men kan i förväg höra hurvida det går att slipa ner klackarna om de inte är så rundade. Vem går man till som fixar detta? Antar att de inte blir så precist eller bra med multislipen
Jag har en servicemanual som jag kan kika på, men annars undrar jag om det är nåt annat man bör kolla på i motorn eller nåt tips som nån kan ge som inte nämns i servicemanualen.
Är egentligen bara växeldrevet jag vill byta men tänkte att det är säkert ingen som bytt lager på hojen sen den tillverkades, och om det är bytt så skadar det ju inte att försäkra sig om att allt är ok.
Nu till mina frågor.
Vilka lager bör bytas och vad kan jag ersätta dessa med (SKF)?
Jag tänkte slänga upp bild sen på hur dreven ser ut, men kan i förväg höra hurvida det går att slipa ner klackarna om de inte är så rundade. Vem går man till som fixar detta? Antar att de inte blir så precist eller bra med multislipen

Jag har en servicemanual som jag kan kika på, men annars undrar jag om det är nåt annat man bör kolla på i motorn eller nåt tips som nån kan ge som inte nämns i servicemanualen.