Hjälp med läckande kylare...

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Någon som kan hjälpa mig att laga min kylare?

Har tydligen blivit ett litet hål i den. Det är ju väder nu och jag vill verkligen åka i helgen

Vad för hål? Stort så det behöver svetsas? Annars köp kylartätning, den värsta är tydligen till vw bussarna som läcker som såll redan som nya, men den kanske sätter igen lite för mycket i din?

-PLM- skrev:
Vad för hål? Stort så det behöver svetsas? Annars köp kylartätning, den värsta är tydligen till vw bussarna som läcker som såll redan som nya, men den kanske sätter igen lite för mycket i din?
Ingen anning om kylartätning är vettigt att använda? Jag tänker då på kylarcement...

Hålet är litet...

Jag skulle ha kört på kylarcement/kylartätning. Glöm inte att tömma systemet efter ett litet tag så du får bort skiten som blev över.

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig, men jag kan tacka för garageplatsen i förra veckan! :tummenupp

Ska du ha något så är det BARLEAKS.Detta medel täpper inte igen kylet.
Det ligger i system och aktiveras inte före det kommer i kontakt med syre

gulingen skrev:
Ska du ha något så är det BARLEAKS.Detta medel täpper inte igen kylet.
Det ligger i system och aktiveras inte före det kommer i kontakt med syre
Var hittar jag det?

En påse kanel funkar kanon! Det har jag använt på några kylare förr och tätar direkt, sen är det bara att tömma ut och skölja systemet innan man fyller på med frisk kylarvätska.. håller gör det också! Och luktar kanelbullar.. Men det är ju väääldigt mycket sniklösning :) Så du ska kanske inte använda det.. :tomten Då ser det ju bättre ut med riktig kylartätning, men det tätar iofs inte lika stora hål..

Jag hällde i en halv påse malen ingefära i bilens kylare och körde en runda i en timme. Det funkar jättebra det också.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti