Hjälp med kopplingsproblem glidare

Shropshre

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
ZX10R - 2011
Tjohej vet att det inte är en sporthoj men jag och brorsan behöver hjälp :näsblod Det gäller en Kawasaki Vulcan 1500 -93 (VN 15 SE)

Kopplingen tar bara längst ut och känns som den slirar på lamellerna. Vi har bytt spännbrickor samt lameller i 2 omgångar och vill inte riva isär fanskapet en gång till. Det är hydraulisk koppling. Vi har luftat den på 2 olika vis (Suga nerifrån och trycka ovanifrån) utan resultat.

Tänkte höra med er mekkunniga här för tydligen måste man skriva ut och skicka in något formulär via posten på vulcanriders forumet vilket låter helt galet..:va

Tips tips och fler tips mottages varmt!!

// Spindelgrisen
 
Det började med att kopplingen slirade efter ett långt stillestånd och efter ca 4 mil på jungfrufärden för året så slutade hojen att driva som om lamellerna var slut. Då bytte vi lameller och bytte olja. Vi körde ca en mil och kände att det slirade. Rev isär igen och bytte spännbrickor och olja igen och samma resultat. Allt är ihopsatt enligt sprängskiss.:huvet
 
det känns som det bord finnas någon grundjustering nerevid hydralcylindern kolla sprängskissen o se on det finns .problem med luft i kopplingen blir ju motsatt problem den vill inte koppla ur ordentligt7
.mätte ni lammellerna min tjocklek ,det kan annars bli att korgen bottnar o då lir det inget tryck på lammellerna
 
Ska se om det finns någon justering ikväll och eventuellt riva isär mastercylindern och göra rent så det inte är någon skit i den. Nej vi mätte inte lammellerna innan vi monterade i dem men de var nya så det borde inte vara problemet. Tack för svar!
 
Löste du problemet med kopplingen till slut? Jag har nämligen samma problem! Driver inget efter vinterförvaringen:(:mad:
 
Motorolja av fel typ är vulcanerna känsliga för.

Jag rekomenderar dig verkligen att gå med i vulcanriders

Det de inte kan om vulcanerna går inte att veta
 
Har
själv haft en vn 1500 års-o1 kopplingen kändes konstig på den efter ett tag efter jag köpt den.
Fick tipset av en Kawasaki mekaniker att testa Biltemas Racingolja efter det funkade allt perfekt och växlarna gick i bättre efter jag bytta oljan.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top