hjälp med kläder.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
jag undrade om någon kunde ge mig lite tips på vad för kläder jag ska ha för att köra motard. jag tänker nog bara beställa från duells på grund av att jag har rabatt där.

det som jag har tittat på är:
arlen ness Skinnställ 3209 (det står torsion på axlarna)
oxtar supermotard stövlar
shoei V-MOTO Mutation TC-1
scott utlimate voltage goggles

någon som vet några fördelar/nackdelar med dessa? jag har endast testat stället men jag tyckte att det känns väldigt bra.

som sagt vill jag bara köpa från duells www.duells.se

EDIT: budgeten har jag ingen större koll på men helst inte mer än det som jag har tittat på

Last edited:
Jag har en shoei V-MOTO Pulse, tycker passformen är perfekt. Kan verkligen rekomendera denna hjälm, är samma som Mutation fast med en annan dekor. Riktpriset är 4500 sek

Vill du komma undan billigare med glasögorna så har jag ett par till salu, Smith Warpstar Racepack. vid snabb affär så får du dem för 600 sek då medföljer även 11 filmrullar. Nypris 1150 sek. Bild se länk här nedanför i min signatur. Dessa passar även mycket bra med hjälmen

Mr R skrev:
Jag har en shoei V-MOTO Pulse, tycker passformen är perfekt. Kan verkligen rekomendera denna hjälm, är samma som Mutation fast med en annan dekor. Riktpriset är 4500 sek

Vill du komma undan billigare med glasögorna så har jag ett par till salu, Smith Warpstar Racepack. vid snabb affär så får du dem för 600 sek då medföljer även 11 filmrullar. Nypris 1150 sek. Bild se länk här nedanför i min signatur. Dessa passar även mycket bra med hjälmen
okej låter ju bara positivt :tummenupp . tack för förslaget men jag känner att 400 är en så pass liten summa (i sammanhanget) så jag har gärna "rgna" goggles.

Rasorblade skrev:
snacka med gottis! Han har 15% på duells sortiment :tummenupp
kanske en idee :va ska bara kolla med min handlare vad han ger först.

-Rosen- skrev:
okej låter ju bara positivt :tummenupp . tack för förslaget men jag känner att 400 är en så pass liten summa (i sammanhanget) så jag har gärna "rgna" goggles.
.

Ingå 11 st folierullar så du klarar dig hela säsongen :tummenupp

Voltage är väldigt dragiga(bra ventilation?)om man är ute och gatåker tycker jag.Vanliga Scott 89 Bevo är skönare.

Finns mycket bättre ställ.
Tycker att det är dålig kvalité på dom. Körde i ett tidigare.

Sinisalos ställ ska vara rikgtigt bra för en mycket billigare penning.

Stoffy skrev:
Finns mycket bättre ställ.
Tycker att det är dålig kvalité på dom. Körde i ett tidigare.

Sinisalos ställ ska vara rikgtigt bra för en mycket billigare penning.
okej, jag har bara gått efter passformen och utseendet hittils. kanske ska tänka om :va

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman