Hjälp med kåpa ?

Krille_92

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2013
Hoj
01 ktm lc4
Hej !
Nu är det så att jag lånade ut hojen på en provkörning och han som körde kom 7 meter sen ramlade han åh vänster "sid kåpa" vart bara mos :´(

Tyvärr är det ju så att jag inte har den blekaste vad "kåpan" heter eller vart man kan köpa en ny sådan, så skulle behöva lite hjälp åh ta reda på det.
Någon som känner igen vad det kan heta eller till och med vet vart man kan köpa en sådan kan ju skriva en kommentar !:)
Kåpan är inringad i gult :D
Hojen är en Suzuki gsx600f 1988

Mvh

Bifogat

• stfr 2.jpg
    stfr 2.jpg
    113 KB · Visningar: 166
Last edited:
Det heter väl vänster sidokåpa. Du hittar väl enklast på ebay och då ritar du in hojmodellen samt skriver typ "fairing" "panel" och bläddrar sen i det som uppkommer.

Vet inte hur orginalet ser ut och hur den är i delar, men....är det hela sidokåpan du ska ha? Den där ser kapad ut både framtill och nertill. Enklare att reparera?

Som VS skrev, det där ser ut att vara en original kåpa som de kapat ner, kraftigt! (Med andra ord inget du kan köpa färdigt)
Du kan inte lägga upp en bild på kåpan in nuvarande skick?

För är den inte helt åt helvete så kan du nog laga den med lite polyester o glasfiber

Det har du ju iofs rätt i att det gör, och det verkar som att jag måste inhandla en orginalkåpa och kapa :O

Det vart knappt något kvar av kåpan så laga kommer ej att gå men jag har sökt efter någon svensk sida som säljer kåpor men hittar inget :( har ni något tips på någon sida eller så ?:)

Mvh

Billigast o enklast är nog att ringa runt till mc-skrotarna, kåpor till 80 tals hojar är svårt att hitta nytt..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT