Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Förlått mig min lite kaxiga fråga! Men vad byggar du det antagande på? För jag misstänker det är ett antagande utan praktisk erfarenhet? Jag har väl alldrig påståt att det går att få vakumförgassare att gå bättre med typ KN filter utan hävder bestämd att det är fullt möjligt att få dem att fungera lika bra. Jag har utan att överdriva i alla fall en odiskutabelt gedigen o praktisk erfarenhet i ämnet under minst fyrtio år! Att fabrikarna laborerar med strypning av trottelhastighet och tändning på motorcyklar har endast en praktisk orsak. Bullernormer! Vakumförgasare med membran har används under många år innan japanerna började bygga motorcyklar. Tex Stromberg och SU mm och i många fall utan gemensamt luftfilterhus vid dubbelmontering och inte har det varit större problem att få det att fungera! Mvh Ducatisteen
Och jag säger emot mig själv här.. men min trajumf då va - den drar bättre genom hela registret. Med luftburken bortplockad.
Och ombestyckad därefter, tog t.o.m upp vacuumsignalporten nån halv mm.
Utan att gå för fett, har bara små resonansproblem runt 3k rpm, och dom stör inte direkt.
Nu har jag inga dynosiffror att stötta mig på, och insugsljudet är inte sådär otroligt berusande att det känns som om jag ska fara av hojen, men den går garanterat bättre.
Men det var nästan inte värt det, för utan burken förångas kolvätena i skitbränslet så fort att jag får tömma förgasarna för att få igång den om den står mer än 2 veckor numera. Rant over.
Ja, min hamnade på sopbingen, men bästa lösningen är ju såklart att öppna burken. Men vad gör man inte för lite mer/bättre/stilriktigare buller och sämre bränsleekonomi??Thruxtonens luftburk är något av det sämsta jag sett på en modern hoj. Jätteliten, trång och med massor av intern flödesbegränsning för att klara bullerkrav. En kvart med sticksågen och ett fritt flödande insatsfilter i luftburken hade troligen varit en ännu bättre lösning. Sen kan det iof vara skönt att slippa den då den inte direkt förhöjer utseendet på en i övrigt vacker hoj...
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman, Transpo... |
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |