hjälp med avgasportar...

TaGGeN

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Hoj
inväntar R1
har nyss fåt hem mina nya avgasportar till NSR:en.
dena frågga är dog besvarad någon gång men jag hittade inte på nån gammal tråd..

frågan är varjefal,, när jag har monterat avgasmortarna i cyllen.. hur mycke ska dom då kunna röra på sig.. kanske lite svårt att beskriva men när jag har portarna helt stängda så är de ungefär 1/4del kvar av själva hålet.. och när jag öpnar den fult så rör den sig inte mer än 1 cm samanlagt..

är detta normalt eller ska den kunna öpnas eller stängas ennumer??..

hoppas ni förstod frågan..

dj_flovar skrev:
mina avgas portar öppnar lagom och stänger helt!
ursäkta men bäst att passa på.. sen ja fixa rs:en (den skar obs fel olja) så vill den inte varva nu har de vart så jävla kallt å ny kolv å allt å mkt olja men kan avgasportarna hänga sig typ? elr har han satt dom fel?:3freak

dj_flovar skrev:
mina avgas portar öppnar lagom och stänger helt!

Men va fanken, om den rörliga porten stänger helt så kan ju inte avgaserna komma ut!!!!!!
Du menar väl i alla fall att dom öppnar helt.
På RS så kan man vända tungan upp och ned, då får man inte heller det att fungera rätt. Det kanske går att göra samma fel med NSR portarna?

ja jag menar att dem öppnar helt förlåt... det beror på om man ser det ifrån kolven eller ventilen ..hehe he :banana

jag får vel helt enkelt montera på servon och testa vad som händer.. men tack för svaren

Sluggaboy skrev:
ursäkta men bäst att passa på.. sen ja fixa rs:en (den skar obs fel olja) så vill den inte varva nu har de vart så jävla kallt å ny kolv å allt å mkt olja men kan avgasportarna hänga sig typ? elr har han satt dom fel?:3freak

ska nog inte blanda i så mycket mer olja och det är mycket noga att du verkligen kör in kolven på rätt sätt annars kan den skära igen

6008pro skrev:
Men va fanken, om den rörliga porten stänger helt så kan ju inte avgaserna komma ut!!!!!!
Du menar väl i alla fall att dom öppnar helt.
På RS så kan man vända tungan upp och ned, då får man inte heller det att fungera rätt. Det kanske går att göra samma fel med NSR portarna?

man får titta då porten inte ser ut att störa avgaserna för mycket med de är lite lurigt på en rs också

porten ska ju bromsa avgaserna lite i mellan register och öppna helt sen

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör