Det är så att vi ska byta ut en av bilarna på jobbet som har snurrat ca 23 000mil på lite mindre än 24 månader. Det är en peugeot 406 kombi, -03.
De önskemål vi har fått är att den nya bilen ska ha 4wd samt automat. Diesel kan tyckas vara mest intressant men efter att ha varit till X antal bilhandlare idag så kan jag konstatera att det knappt går att få 4wd-diesel OCH automat
Inte på en vettig bil iaf, en L200 finns men det funkar inte.
De jag har begärt offert på är:
Mitsubishi (heter den outlander?)
Suzuki Vitara
Skoda (octavia? med 4wd och lite högre)
Honda CRV
Toyota RAV4
Hyundai Santa Fe (den gick att få diesel, 4wd samt aut)
Subaru Forester
Citroen C5
Som ni ser så är det inte bara 4wd och alla går ej att få i diesel men dessa är de mest intressanta just nu förutom Citroen som bara följde med i farten, dock bara tittat på den.
Peugeot ska besökas under morgondagen, de har extremt bra garanti vilket kan behövas med tanke på kvaliteten de förser en med
Nu har jag slut på ideer om vettiga bilar runt 180-270k
Förslag på fler bilar med lite högre markfrigång, 4wd, gärna diesel, ska finnas i automat på åtminstone bensinmotorn.
Rena krav: VIT, AC samt elhissar FRAM åtminstone. Och Automat.
De önskemål vi har fått är att den nya bilen ska ha 4wd samt automat. Diesel kan tyckas vara mest intressant men efter att ha varit till X antal bilhandlare idag så kan jag konstatera att det knappt går att få 4wd-diesel OCH automat

De jag har begärt offert på är:
Mitsubishi (heter den outlander?)
Suzuki Vitara
Skoda (octavia? med 4wd och lite högre)
Honda CRV
Toyota RAV4
Hyundai Santa Fe (den gick att få diesel, 4wd samt aut)
Subaru Forester
Citroen C5
Som ni ser så är det inte bara 4wd och alla går ej att få i diesel men dessa är de mest intressanta just nu förutom Citroen som bara följde med i farten, dock bara tittat på den.
Peugeot ska besökas under morgondagen, de har extremt bra garanti vilket kan behövas med tanke på kvaliteten de förser en med

Nu har jag slut på ideer om vettiga bilar runt 180-270k

Förslag på fler bilar med lite högre markfrigång, 4wd, gärna diesel, ska finnas i automat på åtminstone bensinmotorn.
Rena krav: VIT, AC samt elhissar FRAM åtminstone. Och Automat.