Hjälp med Öhlinsfjädrar till CBR900RR -98

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Det här känns lite puckat, men jag tror inte jag fick med allt när jag köpte fjädrarna och jag hittar inget på nätet.... Hur i h-vete är det meningen att de ska monteras, vilken oljemängd och viskositet ska det vara?

1. Fjädrarna är "bara" 250 mm, ca 100 mm kortare än original. Är det meningen att jag ska montera distanser? Isf kom de inte med.

2. Hur mycket olja ska det vara med de nya fjädrarna och vilken tjocklek. Kanske som original men nån monteringsinstruktion var heller inte med.

Nån som har erfarenhet eller kanske rent av en instruktion liggande?

Tacksam för tips, annars får jag väl stoppa tillbaka Wilbers-fjädrarna som kom med nya gaffeln från Tyskland... :rolleyes:
 
Ännu mer puckat än att Öhlinarna förmodligen inte är korta är att fjädrarna som sitter i troligen är längre än original och det är därför jag är totalt lost... :huvet

Verkar dessutom som att det ska vara 10w olja med 130mm luftspalt. Sedär vad man hittar om man ägnar en eftermiddag och kväll åt att gräva lite... :3freak
 
Ännu mer puckat än att Öhlinarna förmodligen inte är korta är att fjädrarna som sitter i troligen är längre än original och det är därför jag är totalt lost... :huvet

Verkar dessutom som att det ska vara 10w olja med 130mm luftspalt. Sedär vad man hittar om man ägnar en eftermiddag och kväll åt att gräva lite... :3freak

Jepp, längden på fjädern är 250. Viskositeten på oljan 10w:tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top