Twentyfourseven
Ny medlem
För cirka ett halvår sedan köpte jag en ktm 620 och den har nu gått 1100 mil, varav jag fått ihop kanske 100mil. Under vintern fixade jag nytt avgasrör och förgasare. Dubbla sebring twin titan och tm40 med acc-pump. Detta sattes på för knappt en månad sedan och kan inte vara mer nöjd med resultatet, mer vrid, varv, rappare m.m. och störst skillnad är det på ljudet
Men efter att ha kört ungefär en mil med de nya modifieringarna så brändes oljefilterslangen sönder pga nya dragningen av rören. Så vi beställde en ny, efter en vecka för vi hem den men det är fel, vi beställer en ny men fel igen. Den ena var typ 1 meter lång och den andra väldigt kort. Tyder detta på att jag har en annan motor än vad som står angivet??, ska vara en ktm 620 super competition (enduro) -99. Problemet blev löst genom att min farsa fick specialbeställa en slang från stockholm som vi slängde på i lördags.
I samband med det drog vi ut på en tur och då märker jag istället att den slirar på kopplingen eller vad man kallar det, speciellt på 2an och 3an, om man gasar till lite snabbt. Då varvar den massor men själva kraften kommer inte ner i backen så att säga. Jag är ingen motorkunnig, kanske är det lamellerna som är kassa?
I och med detta tänker jag nog lämna in den på service, då är min huvudsakliga fråga, är det något annat som är nödvändigt att kolla på/byta förutom detta?? har läst om att vevstacke å lager m.m bör kollas, fast känner mig osäker.
Är väldigt tacksam för svar
Får passa på att tacka tomk för inställningarna du lade upp efter bänkning på din ktm, har precis samma inställningar själv och bortplockat lock på luftburken. Går perfekt, lite eftersmällar bara när jag släpper gasen, den det gör den bara lite mer brutal
ja vet inte men kanske beror på att luftfiltret är i princip svart. Får väl ta och byta det me.


Men efter att ha kört ungefär en mil med de nya modifieringarna så brändes oljefilterslangen sönder pga nya dragningen av rören. Så vi beställde en ny, efter en vecka för vi hem den men det är fel, vi beställer en ny men fel igen. Den ena var typ 1 meter lång och den andra väldigt kort. Tyder detta på att jag har en annan motor än vad som står angivet??, ska vara en ktm 620 super competition (enduro) -99. Problemet blev löst genom att min farsa fick specialbeställa en slang från stockholm som vi slängde på i lördags.
I samband med det drog vi ut på en tur och då märker jag istället att den slirar på kopplingen eller vad man kallar det, speciellt på 2an och 3an, om man gasar till lite snabbt. Då varvar den massor men själva kraften kommer inte ner i backen så att säga. Jag är ingen motorkunnig, kanske är det lamellerna som är kassa?
I och med detta tänker jag nog lämna in den på service, då är min huvudsakliga fråga, är det något annat som är nödvändigt att kolla på/byta förutom detta?? har läst om att vevstacke å lager m.m bör kollas, fast känner mig osäker.
Är väldigt tacksam för svar

Får passa på att tacka tomk för inställningarna du lade upp efter bänkning på din ktm, har precis samma inställningar själv och bortplockat lock på luftburken. Går perfekt, lite eftersmällar bara när jag släpper gasen, den det gör den bara lite mer brutal

Last edited: