hjälp. jag pajjar tänderna!

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
jag gnisslar tänderna när jag sover. det har jag alltid gjort, men det verkar ha blivit värre. en viss :mattias väcker mig oftare och oftare och klagar på att han inte kan sova, för att jag gnisslar. och på dagarna trycker jag ihop tänderna trots att jag försöker låta bli.

nu känns det som om käk-jävlarna håller på att gå sönder, redan innan sovdax. hjälp, vad ska jag göra? jag tror jag dör. det gör ont.

:eek:

:gnissla

Fixa sånadär tandskydd då? (Som man bara mosar in i munnen på natten då) En polare har sånt. Ser du ut som en boxare också :p

Gå till tandläkaren så fixar han en sån där sexig skena att ha i munnen när du sover. Funkar toppen (fast dyrt om du är över nitton..).

Jag gör likadant när jag är trött och inte sovit bra på några dagar.
Annars får du införskaffa en bettskena, ja jag vet jättetrevligt :3freak

Finns ju såna där bettskenor man kan få från tandläkare du kanske kan ha ett tag tills det går över.

Men... Det är inte direkt vackert och det är små lufthål i dom för att man ska kunna andas... Så de är väl inte den ultimata lösningen men vet inte hur desperat du är? :rolleyes:

Kanske räcker med att ha den en stund för att du ska vänja dig av med det. Hör med käftis!

Den 'sexiga skenan' kostar 2300:- men är fan väl värd stålarna. Man sover bättre och tänderna håller.

Goines skrev:
Den 'sexiga skenan' kostar 2300:- men är fan väl värd stålarna. Man sover bättre och tänderna håller.

tur att man är rik då. :näsblod

fast jag skulle ju hellre köpa öststatsfonder för pengarna. :gnissla

Dra ut tänderna, det skulle nog Matte ponken gilla :D

kolla på apoteket.....

dom har nåt liknande....(värms och formas i din mun)((av dig själv))

förmodligen MYCKET billigare :tummenupp

Bikerbitch skrev:
Mattias har nog lite silvertejp över han kan fästa på din mun innan läggdags

bra idé. silvertejp är gott.

du tror inte att man kan gnissla tänderna med stängd mun?

STÄLL STRÄCKKODERNA MOT DIG, FÖRFAN!!!!

:huvet

:död

anja skrev:
bra idé. silvertejp är gott.

du tror inte att man kan gnissla tänderna med stängd mun?

STÄLL STRÄCKKODERNA MOT DIG, FÖRFAN!!!!

:huvet

:död

Han får tejpa hårt som satan så att du omöjligt kan röra på munnen.
Gnissla tänder har väl ingen dött av? Sånt pysslar jag också med i tid och otid.
Jag ställer alltid streckoderna rätt, man är väl kassaproffs.

Jag har ett sånt som tandläkaren har gjort och det är skitbra , men det går bra att köra med såna tandskydd som man har i hockey och kampsporter, det är billigt att köpa och du värmer det i vatten och stoppar in det i munnen så att det formas efter din övre tandrad......

köp ett tandskydd som man har till boxning kostar runt 70 spänn, Borde funka
Billigt och bra :tummenupp

anja skrev:
jag gnisslar tänderna när jag sover. det har jag alltid gjort, men det verkar ha blivit värre. en viss :mattias väcker mig oftare och oftare och klagar på att han inte kan sova, för att jag gnisslar. och på dagarna trycker jag ihop tänderna trots att jag försöker låta bli.

nu känns det som om käk-jävlarna håller på att gå sönder, redan innan sovdax. hjälp, vad ska jag göra? jag tror jag dör. det gör ont.

:eek:

:gnissla

Jag gör samma sak, tanddoktorn sa att jag skulle ha en skena, annars skulle jag inte några tänder kvar om typ 10år. Men jag har inte fått någon :(. Brukar ha ont som satan i käkarna när jag vaknar med. Får väl fixa en sån där plus sluta dricka cola.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT