Hjälp "Jag är en Mc-shopoholic" tråden

Spritelight

Medlem
Gick med
10 Apr 2015
Ort
Göteborg
Hoj
2013, Aprilia RSV4 Factory-R
Kära forummedlemmar jag är en Mc-shopoholic!

Har senaste 5 åren köpt o sålt inte mindre än 10 hojar:

Ny KTM duke 125 (körde 100 mil o sålde)
Ny KTM duke 350 (körde 60mil o sålde)
Beg Yamaha teneré 660 (körde 150 mil å sålde)
Beg Bmw r1200 GSA (körde 150 mil stulen o inlöst)
Beg Yamaha teneré 1200 (körde 150 mil o sålde)
Ny Bmw r1200 GSA (körde 150mil krockade och reparerades o såldes)
Ny Bmw s1000xr (körde 300mil o sålde)
Ny Harley Davidsson softail Breakout (körde 300mil o sålde)
Ny Bmw r1200 GS (körde 550mil o sålde)
Ny BMW r1250 GSA (körde 136mil o sålde)

Och nu bara två veckor sedan spontanköpte jag en beg. banhoj, aprilia RSV4 (ej kryssad), ännu ej körd
Och är påväg att köpa mig antingen en beg. Yamaha Tracer 900 eller en beg. KTM superduke GT :sjuk

Wtf is wrong with me, hoppas nu kunna behålla hojen jag troligen köper redan imorrn!!:huvet
 
Problemet är att du har för mycket pengar. Lyckligtvis verkar det vara på väg att lösa sig nu när du är på väg in i banträsket. Behövs kraftfullare insatser så ordineras licens och en roadracingkarriär, det får bukt med den bästa ekonomi...
 
Banträsket eller turbohoj brukar kunna hejda inköpandet av flera hojar ett tag.
Annars är ju frågan varför du säljer hojar?
Kan du inte bara köpa flera som vi andra?
1 för varje dag brukar vara gränsen som sambos/fruar kan sträcka sig till innan det tar helt hus i helv*te (Visst man får ju lirka lite innan man kommer till 7 hojar, men de brukar kunna sträcka sig till det. Sen är det seriöst STOPP!!)
 
Ditt problem är att du inte hinner lära dig hojarna innan du säljer dem. För mycket pengar?


Buy quality, cry once
 
För mycke pengar är aldrig ett problem, bara för lite kan vara de...
Ser inte som ett problem då... Var är det dom säger... Gräset är grönare på andra sidan...
De ända som då ska klassas som problem är att man behöver inte bli kär i en annan hoj så fort man ser än då...
 
Banträsket eller turbohoj brukar kunna hejda inköpandet av flera hojar ett tag.
Annars är ju frågan varför du säljer hojar?
Kan du inte bara köpa flera som vi andra?
1 för varje dag brukar vara gränsen som sambos/fruar kan sträcka sig till innan det tar helt hus i helv*te (Visst man får ju lirka lite innan man kommer till 7 hojar, men de brukar kunna sträcka sig till det. Sen är det seriöst STOPP!!)

Min fru frågade häromdagen hur många motorcyklar jag har och jag svarade sanningsenligt att det beror på hur man räknar.
Det är ju inte så att hon går in i mitt garage och räknar. Hon har en egen carport...
 
Hum, nu blev jag ju nyfiken på hur många hojar jag haft de senaste 10 åren...

250 ninja, som blev stulen och inlöst efter 600 mil nånting.
Z1000SX som bara gick och gick, såldes efter blott 5000 mil.
RD350 som jag körde med 3-400 mil, och sålde.
R6 banhoj, som jag körde med en säsong och sålde.
WR260 som jag körde med tjugo timmar kanske innan jag sålde den.
GSXR750 som står i garaget i behov av att skruvas ihop, och säljas. Banhoj som gått 1 säsong i min ägo.
ZX6R banhoj som står i garaget och ska tas ut på bana
Aprilia Shiver 750, rullat 1200 mil sen jag köte den i fjol, funkar bra som pendlingshoj.
CBR600F2, ett lik som köptes för att brorsan skulle övningsköra på den. Stod kvar i mitt garage när han var klar med den så jag tog och började pendla med den och när jag tröttnat på att byta ut allt som var utslitet på den sålde jag den. :hihi
Och en GSXR1000 som jag kört 8-900 mil med, och är rätt nöjd med fortfarande.

Så, i snitt bara en hoj om året? Om jag inte glömt nån då.
För inte räknas skåpbilen att köra banhojarna i? :hihi

Så just nu står det tre sporthojar och en nakenhoj i garaget, varav en sporthoj ska säljas.
Jag är lite sugen på att skaffa en motard att mongoköra lite på, och en XDiavel att.. Ja, fan vet vad jag ska med den till, men jag blev sugen på en när jag provkörde. Sedan kanske någon långfärdshoj? Typ en H2SX? :crash
En geggmoppe skulle ju vara skoj med, men fan vet. Den förra visade sig ju inte vara en jättebra idé. :näsblod

Varför skulle man sluta köpa hojar för? :dummer
 
Ojoj, gick igenom ett gäng 125'or när det begav sig. Men på senare tid har det varit lite lugnare, köpte kawaan 2008 och gixxern tio år senare 2018.
Jävlar vad tiden går:skrämd.
Jag tror kanske att en alldeles för medioker inkomstkurva är att beskylla.
Har båda kvar åtminstone, så lite form finns det. :banana
 
Tur jag bara har mest gamla hojar, då kan man ha över 10 utan att det blir så dyrt
 
Jag köpte på mig en del hojar de första 10 åren av min karriär:

CB650-Såld
GSX1100E-Såld
RD350-Såld
GSX1100EF-Såld
Husa FS650-Såld
R1200GS-Såld
CBR600RR-Stulen och inlöst
R1200S-Såld
ZX-6R-Såld
HP2 Sport-Såld
Yi-Ying 150cc-Stulen men oförsäkrad


Men följande 10 år har det varit betydligt lugnare:

R1200S-Inlöst efter brand
F650CS-Såld
F800S-Delas med frugan
SACHS Madass 170cc-Stulen men oförsäkrad
CBF600S-Såld
KMZ K-750

Med fru, hus och barn blir det inte lika mycket tid till varken att köra eller köpa. Kanske blir en comeback på ålderns höst?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top