Hjälp! Instrument fel GS 650 Dakar -05

EL_Kurdo

El_Kurdo
Gick med
6 May 2004
Hoj
Bmw F650 Gs Dakar -05
Hej!
Lämnade in min BMW GS 650 DAKAR -05 på stor service (2000mil) förra veckan och när jag efter några dagar var ute och njöt av strålande sol slingriga skånevägar började intrumenteringen flippa ut. 1. nollställdes klocka och tripmätare- 2. både hastighets/varvräknare dog och funkade igen samtidigt som allt nollställdes på nytt!. 3. Tanklampan började lysa i samband med nästa nollställning...... 4. vid ett tillfälle så hängde sig hastighet/varvräknarnålarna på 110km/5000varv..... detta upprepade sig frekvent under ca 30mils körning, var hos mekanikern som är en bra och schysst kille och kika lite på kablarna mm men som inte trodde att felet hade ngt samband med servicen....han misstänkte databoxen men skulle höra sig för och återkomma....

Någon som känner igen felet?!!
Jag behöver hjälp med att ställa en diagnos så att jag kan få hojen fixad! Har planer på att köra ner till sydeuropa/turkiet och om det vill sig väl hela vägen ner till kurdistan i norra irak! Jag vet att det enklaste vore att lämna in hojen till auk.verkstad men det har jag ej råd med, de pengarna vill jag lägga på resan ner!
Ytterst tacksam för all hjälp jag kan få!
tack på förhand
K

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma