Hjälp i hojförvirring

Verniax

Också bilist
Gick med
16 May 2006
Hoj
Såld: S3 -05 Nu: Xmoto -07
Jaha, funderar på att byta hoj (nähä) och har liksom lite svårt att bestämma mig (nähä) så jag tänkte som så att ni alla trevliga hojägare kunde hjälpa till att öka på förvirringen lite.

Har en underbar Speed Triple -05, men inser att jag kör på tok för fort med den (jaha, och vad är problemet?) så den är nu till salu på blocket, men vad tusan ska jag ha istället?

En robust allroundhoj vill jag ha och funderingarna går mellan KTM 950 Adventure (1:a på listan just nu), Varadero, eller en av de större BMW-offroaderna.

I det lägre skiktet tittar jag på KTM 640 adventure, Transalp eller BMW 650 GS, men jag är rädd att effekten blir lite löjlig i jämförelse med min S3:a. (Testade en BMW 650 GS, jösses… kändes lite som en moped..)

Ja, ni förstår läget, är över 40 så rejsa är jag inte så intresserad av utan mer en hoj att använda till pendling (kanske vinter) och en och annan grusväg och den ska bara fungera med obefintligt mekande. (o sen ska den va gratis o gå utan bensin o billig försäk….)

Jobbigt inlägg, jag vet!

BMW R 1200 GS

Is the shit for you!! :yoparty Passar perfekt till det du söker!!

rible123 skrev:
2283761 BMW R 1200 GS

Is the shit for you!! :yoparty Passar perfekt till det du söker!!

Jupp. Låg försäkring och ett minimum av meckande. Ska faktiskt själv slå till på en till hösten.

Verkar inte så dum faktiskt, har läst lite nu om den och den kan vara vad jag söker. Lite dyr i inköp kanske, men bara S3:an blir såld så... :tummenupp

Verniax skrev:
2283786 Verkar inte så dum faktiskt, har läst lite nu om den och den kan vara vad jag söker. Lite dyr i inköp kanske, men bara S3:an blir såld så... :tummenupp

Det är bara dyrt om det inte är prisvärt :)
Man får det man betalar för.

Starstriker skrev:
2283803 Det är bara dyrt om det inte är prisvärt :)
Man får det man betalar för.

Håller med till 100! Faan, nu har det satt igång...frugan kommer att bli galen på mig. Jag har en liten :tungan tendens att bli fokuserad.

Min nästa hoj blir nog en 1200 GS! Tack för tipset!

Verniax skrev:
2283813 Håller med till 100! Faan, nu har det satt igång...frugan kommer att bli galen på mig. Jag har en liten :tungan tendens att bli fokuserad.

Min nästa hoj blir nog en 1200 GS! Tack för tipset!

Du har PM

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...