Hjälp från hela vakna sverige.

PuDDy

pedalbiker
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
sorry
vakna nu med feber. Kan det bli bättre?

Tjena guys. Sitter här nu och vaknade för ca 10 minuter sen av att det svider i halsen och att jag skakar som ett asplöv. Har sedan dess hunnit stiga upp och gå på toa. skackandes som om man var skakig och ryckig. jobbigt. hehe. sen koka te och tagit 2 panodil.

Finns det något annat? Hjälp. vill inte vara sjuk mer än nödvändigt. hatar det. visst man kan träna på motogp om man fixar koårdinationen men njä.

:död :död :död :död :död :död :död

PuDDy skrev:

Tjena guys. Sitter här nu och vaknade för ca 10 minuter sen av att det svider i halsen och att jag skakar som ett asplöv. Har sedan dess hunnit stiga upp och gå på toa. skackandes som om man var skakig och ryckig. jobbigt. hehe. sen koka te och tagit 2 panodil.

Finns det något annat? Hjälp. vill inte vara sjuk mer än nödvändigt. hatar det. visst man kan träna på motogp om man fixar koårdinationen men njä.

Är det en kommande halsfluss kanske?

vet inte. Känner mig som en grönsak som håller på att kokas innifrån.

Vill inte vill inte. :huvet det är många som har fått skit nu i det senaste.

PuDDy skrev:

Huvudväkstabletter är ju bra! Ät proteiner, det krävs för immunförsvaret, prova också med c-vitamin, annars gå till läkaren för hostmedecin ifall du får hosta också, se bara till att den är stark, det hjälper! ;)

Och du, krya på dig! :)

Last edited:
PuDDy skrev:

Ja du, det enda som finns egentligen å göra e att dricka i mängder, vila och äta lättare måltider, såsom soppa... sen finns det inte mycket man kan göra. Man kan alltid proppa sig fullt med tabletter, men ingenting man skulle rekomendera. Kom ihåg att alla tabletter och mediciner har sina egna biverkningar. Bara bita ihop... Krya på dig mannen

Jolly skrev:
annars gå till läkaren för hostmedecin ifall du får hosta också, se bara till att den är stark, det hjälper! ;)
Håller med! Cocillana-etyfin, världens bästa hostmedicin. Mmmmm, etylmorfin, ahhh. Nästan så man önskar att man hade rethosta :)

Trist mannen, jag låg för ankare halva förra veckan, feber och frossa suger.

Massor av vatten & vila.

Undvik febernedsänkande tabletter om du inte måste* ta dom.

*för att kunna sova &/eller äta är ok

Prova att koka vatten i en kastrull och andas in vattenångan som bildas. Låt vattnet koka upp och sänk värmen så det småkokar lite. Sträck fram huvudet en bit ovanför kastrullen och ta lugna andetag.

Detta knep fick jag av en gammal pensionerad läkare och jag tycker faktiskt att man mår bättre efter en sådan behandling.

Är det vanlig förkylning så gäller följande huskur:
Hett vatten, mycket socker och en rejäl slurk strohrom. Intages innan sänggåendet.

hp skrev:
Prova att koka vatten i en kastrull och andas in vattenångan som bildas. Låt vattnet koka upp och sänk värmen så det småkokar lite. Sträck fram huvudet en bit ovanför kastrullen och ta lugna andetag.

Detta knep fick jag av en gammal pensionerad läkare och jag tycker faktiskt att man mår bättre efter en sådan behandling.

Hehe, fick just flashback från Crocodile Dundee I (kokain i vattnet) :hihi säkert uppiggande men nog inget att rekommendera :lol

Krya på dig killen

:brinnerup tack för alla era svar. vaknade precis upp och har fortfarande feber. sug. Men ska försöka följa era förslag. vill fan inte sitta inne när man kan tjäna pengar på jobb eller ännubättre köra hoj!!

håller er underrättade.

tjena igen. jo då något skit har sitt grepp om en just nu.
o den där cocilana har jag sen innan. fina grejer det. en hostmedicin med triangel på. mums. hehe. det har plivit mycket te och några panodil. inte så kul att sitta och skaka som ett asplöv.

man får nog bli hemma hela veckan. skit oxo.

pice out. bara till att böja gilla läget som någon sa. :tuttar

hoppas ni andra inte får det. inte så kul

Jag låg däckad hela förra veckan. Vet PRECIS hur det känns. :tummenner

Du är inte ensam!
Fick feber i torsdagskväll i förra veckan, hade över 40 graders feber på lördagen. Börjar må bättre nu, helt matt i kroppen bara, vet inte ännu om jag ska till jobbet ikväll :3freak

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...