Hjälp Fort!

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Hoj
Gult ljudmonster!
Okej rubriken låter lite dramatisk :P

Men iaf.! Ska ut och köra hoj nu!!!! men måste tanka! Kommer bara inte ihåg vilket oktantal jag ska ha! Totalt jävla hjärnsläpp! Aprilia Rs -98 rekommendationer fort någon!? :3freak

prise skrev:
Okej rubriken låter lite dramatisk :P

Men iaf.! Ska ut och köra hoj nu!!!! men måste tanka! Kommer bara inte ihåg vilket oktantal jag ska ha! Totalt jävla hjärnsläpp! Aprilia Rs -98 rekommendationer fort någon!? :3freak

98....

Jopp, 98 lär va bäst...
Förra ägaren hade problem med att den slaggade igen på stiftet, han bytte olja och bytte till 98 oktan så va problemet borta, om det va soppan eller oljan vet man ju inte, förmodligen oljan, men MC verkstan han hade frågat rekomenderade honom att köra på 98...

Meningarna skiljer sig, men dom som rejsar 125 osv. menar på 98 därför kör även jag på det, dock menar/menade "nämner inga namn" på forumet att 95 skulle gå precis lika bra, men hur som helst det är små mängder så att någon extra krona spelar knappast någon roll!

Jag kör 95. När jag känner föret kör jag 98. Man märker på 98 att den är lite lite rappare, alltså svarar snabbare och lite så. Men tycker det är kasta pengarna i sjön.

jag kör min på 95oktan, märkte ingen skilnad när jag provade med 98 så

Körde -98oktan idag som rekommenderat! kändes som om den var rappare än vanligt framför allt när den hade blivit ordentligt varm! var lite trögstartad i morse (första turen för året) men sen på eftermiddagen lossnade det ordentligt! :banana

prise skrev:
Körde -98oktan idag som rekommenderat! kändes som om den var rappare än vanligt framför allt när den hade blivit ordentligt varm! var lite trögstartad i morse (första turen för året) men sen på eftermiddagen lossnade det ordentligt! :banana
inte för att vara taskig men det är nog inget du märker skillnad på.. psykiskt i så fall.. :D

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...