Koldioxid
Bartendare...
Tjena alla på SH.
Nu har jag sökt hjälp på de flesta forum ang hjälp med en förgasare.
Jag har en Dinli 901 450cc fyrhjuling.
Jag vet ingen motorcykel direkt, men reggad som sådan.
Saken är den att förgasaren läcker soppa ur skvallerröret.
Flottören är hel, nålen är fin den med, har gjort ren förgasaren ett antal ggr och försökt ställa flottören utan framgång.
Åkte med den till Stibomotor och han hittade inget fel förutom att han ställde flottören också.
Innan han var där och petade så kunde den stå på tomgång utan problem, efter det så läcker den mindre på höga varv men läcker som ett såll på tomgång.
Allt började med ett vattenpumps ras. Efter det så läcker den som sagt.
Raset i vattenpumpen fixades och packningar byttes (detta var när min chef hade den) och allt verkade funka, han köpte en 3-hjulig sak som piaggio står som tillverkare över så jag köpte fyhjulingen.
Körde med den 3 ggr och sen dess har jag inte haft råd att lämna in den på service samt att jag gärna lär mig själv. Så slutsatsen av detta är:
Jag kan det mesta om förgasare och hur man plockar isär och ihop dem.
Tyvärr inte så pass bra att jag vet vad som är fel med min fugge.
Fuggen läcker fortfarande och jag börjar nu ledsna, vill sälja den för att köpa båge eller byta den, men då går jag back ett antal $$$$
Chefen har sagt att han kan stå för kostnaden om jag lämnar in den på verkstad, men jag och han är för snälla mot varandra och känner varandra för bra för att jag ska kunna utnyttja det läget samt att jag står i skuld till honom redan.
Så nu vänder jag mig till er.
Alla tips är välkomna.
Med mycket vänliga hälsningar // Jonas Stenberg
Nu har jag sökt hjälp på de flesta forum ang hjälp med en förgasare.
Jag har en Dinli 901 450cc fyrhjuling.
Jag vet ingen motorcykel direkt, men reggad som sådan.
Saken är den att förgasaren läcker soppa ur skvallerröret.
Flottören är hel, nålen är fin den med, har gjort ren förgasaren ett antal ggr och försökt ställa flottören utan framgång.

Åkte med den till Stibomotor och han hittade inget fel förutom att han ställde flottören också.
Innan han var där och petade så kunde den stå på tomgång utan problem, efter det så läcker den mindre på höga varv men läcker som ett såll på tomgång.
Allt började med ett vattenpumps ras. Efter det så läcker den som sagt.
Raset i vattenpumpen fixades och packningar byttes (detta var när min chef hade den) och allt verkade funka, han köpte en 3-hjulig sak som piaggio står som tillverkare över så jag köpte fyhjulingen.
Körde med den 3 ggr och sen dess har jag inte haft råd att lämna in den på service samt att jag gärna lär mig själv. Så slutsatsen av detta är:
Jag kan det mesta om förgasare och hur man plockar isär och ihop dem.
Tyvärr inte så pass bra att jag vet vad som är fel med min fugge.

Fuggen läcker fortfarande och jag börjar nu ledsna, vill sälja den för att köpa båge eller byta den, men då går jag back ett antal $$$$
Chefen har sagt att han kan stå för kostnaden om jag lämnar in den på verkstad, men jag och han är för snälla mot varandra och känner varandra för bra för att jag ska kunna utnyttja det läget samt att jag står i skuld till honom redan.
Så nu vänder jag mig till er.
Alla tips är välkomna.
Med mycket vänliga hälsningar // Jonas Stenberg