hjälp! damställsstorlekar?

Clara

you get no glory if you've got no balls
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha SRX-6 -89'a
eftersom alla mina mckläder blev stulna nu i veckan (inbrott i pojkvännens bil där all utrustning klantigt nog låg) måste jag köpa ny komplett utrustning.
jag letar efter justa begagnade skinnställ men jag blir inte klok på storlekarna, alla är helt olika. vad har ni för storlekar? hjälp mig!

jag är 170 lång, väger typ 60 kilo. jag har provat några ställ och då har 38 passat bra, så något motsvarande skulle vara bra.

känns lite vanskligt om man inte vet storlekar om man tex. ska få nåt skickat till sig eller dylikt och iten kan prova stället först.

om nån har grejer till salu, hör gärna av er till mig också. jag behöver ALLT (utom hjäm som jag nog hellre köper ny).

Jag fattar ingenting av ställstorlekar, de verkar vara olika beroende på vikket land stället är gjort i eller nåt...
Vet bara att jag är exakt lika lång som du, väger något mindre och har Dainese monza storlek 42. Det var tajt som ATTAN i början. Köp så tajt det går, då skyddar det bäst när du vurpar.

Last edited:
Angående storlekar så finns de i antingen 36-38-40-42 osv (vanliga klädstorlekar) eller 44-46-48-50 osv (skinnställsstorlekar).

46 motsvarar ungefär 38. Om det står D bakom storlekarna betyder det att det är ett damställ vilket brukar lämna lite mer plats för bröst och höfter.

Jag är 172 cm och väger ca 60 kg och har 46D i mitt Spyke, så 46 borde passa dig med. Jag har 36/38 på kläder i vanliga fall.

tack för tipsen! nu ska jag bara se hur mkt jag får ut på försäkringen och leta rätt på något tjusigt, troligen blir det nåt från tyskland med tanke på prisskillnaden och ev. semestertripp dit snart.

sen är det bara hjälm, ryggskydd, stövlar och handskar kvar.

jag svär att om jag ser nån äcklig moppeunge i min hjälm så blir det spö. eller rejält med skäll iallafall.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park